استاندار یزد در دیدار با سفیر کنیا:

آماده گسترش روابط با کشور‌های آفریقایی ازجمله کنیا هستیم

"محمدعلی طالبی" استاندار یزد در دیدار با "‌روقیه آسوبو" سفیر جمهوری کنیا در ایران از آمادگی گسترش و تعمیق روابط تجاری و فرهنگی و خواهرخواندگی با کشور کنیا با محوریت توجه به ظرفیتها و پتانسیل های استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با سفیر ‌کشور کنیا در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه دیدار و گفت و گو کرد.

 
"محمدعلی طالبی" در این دیدار که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل حوزه استاندار نیز حضور داشتند با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد، گفت: یزد یکی از استان های پیشرفته صنعتی ایران و دومین استان معدنی کشور است و به لحاظ شاخص های توسعه انسانی نیز جزو استان های برتر می باشد.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش عالی نیز جمعیت قابل توجهی از دانشجویان در این استان تحصیل می کنند ‌و برخی از آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند، دانش آموزان ما نیز به لحاظ ورود به دانشگاه رتبه اول کشور را دارند.
طالبی افزود: در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان نیز یزد یکی از استان های برتر کشور به شمار می‌رود و به واسطه بیمارستان‌های مجهز و خدمات پزشکی به نسبت ا‌رزان تر، این استان از مقاصد گردشگری سلامت می باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در کنار ثبت شهر یزد به عنوان میراث جهانی از سوی سازمان یونسکو شرایط و زمینه بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در استان فراهم شده است و در سال آینده چشم اندازهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری و توریست خواهیم داشت.
وی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی استان، گفت: در بخش صادرات بعضی از محصولات اصلی کشور مانند بیش از ۵۰ ‌درصد کاشی و سرامیک، سنگ آهن و فولاد از استان یزد صادر می شود و می توانیم در توسعه روابط تجاری و فرهنگی ارتباط بسیار خوبی را با کشور کنیا داشته باشیم.
طالبی ادامه داد: توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور کنیا دارای اهمیت است زیرا در طول سال‌های پس از انقلاب روابط خوبی را با این کشور داشته‌ایم ‌و کنیا از کشورهای باثبات قاره آفریقا محسوب می شود و می تواند روابط پایدار و باثباتی بین دو کشور برقرار شود.
وی ا‌ظهار امیدواری کرد: از فرصت حضور سفیر کنیا در استان برای گسترش روابط استفاده ‌شود و شاهد بروز اتفاقات خوب توسعه روابط دو کشور با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد باشیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن اعلام آمادگی استان برای میزبانی از استاندار نایروبی، ‌بر توسعه همکاری های استانی با کنیا تاکید کرد و در پاسخ به درخواست سفیر کنیا مبنی بر حضور بیشتر بانوان در پستهای مدیریتی، گفت: در طول ۵ سال گذشته در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه نقش بانوان، پستهای مدیریتی متعددی را در استان یزد در اختیار زنان قرار داد‌ه ایم و به تدریج درحال واگذاری بعضی از مسئولیت‌ها به بانوان هستیم.
 
 
آمادگی خواهرخواندگی با یزد و توسعه روابط تجاری
 
 
 
سفیر جمهوری کنیا در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه شهر یزد را مانند خانه خود دیدم و بسیار علاقه مند به این شهر شده ام، از آمادگی کنیا برای خواهرخواندگی با ‌یزد و توسعه روابط تجاری با ایران و استان یزد خبر داد.
"‌روقیه آسوبو"‌ ادامه داد: پروژه های مختلفی از سوی ایرانیان در کنیا درحال انجام است و علاقه‌مند هستیم علاوه بر مبادلات تجاری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی با ایران و استان یزد ارتباط گسترده داشته باشیم.
سفیر کنیا همچنین از استاندار یزد برای حضور در این کشور و مشاهده آثا‌ر طبیعی گردشگری، پارک ملی نایروبی و حیات وحش منحصر به فرد ‌کنیا دعوت کرد.
در این نشست هدایایی به رسم یادبود از صنایع‌دستی استان به سفیر کنیا اهدا شد.
گفتنی است جمهوری کنیا به مساحت ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ کیلومتر مربع که در شرق قاره آفریقا قرار دارد با داشتن ۴۵ میلیون نفر جمعیت، دارای ساختاری سیاسی و ۴۷ استان مستقل است و به پایتختی استان نایروبی تحت نظر دولت مرکزی اداره می شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..