توسعه کشت نشایی راهبردی در صرفه جویی آب وانرژی

امسال بیش از سی میلیون نشائ انواع محصولات سبزی وصیفی در استان تولید شده است.

به گزارش یزدی نیوز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در دو سال گذشته حدود هزار هکتار از کشت های سبزی و صیفی استان یزد به صورت نشایی کشت شده است .

 
سجادی پور افزود:امسال بیش از سی میلیون نشائ انواع محصولات سبزی و صیفی در استان تولید شده است که این میزان علاوه بر تامین نیاز کشاورزان و گلخانه داران استان به استانهای مختلف کشور نیز ارسال شده است .
 
وی گفت :افزایش بهره وری مصرف آب از جمله مزایای مهم توسعه کشت های نشایی است بطوریکه در کشت های نشایی  به ازای هر هکتار دو هزار متر مکعب درمصرف آب  و ۱۵ درصد نیز در مصرف انرژی  صرفه جویی  می شود .
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،تنوع بخشی به محصولات کشاورزی، استفاده از ارقام برتر و پرمحصول در کشت و کار، توسعه کشت های متراکم گلخانه ایی  و بازدهی بیشتر محصول و آفت کمتر را از مزایای کشت های نشایی برشمرد.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم گفت امسال ۸۰۰ هکتار از سطح زیر کشت گلخانه های استان به کشت نشایی اختصاص یافته است و پیش بینی شده است تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به بیش از ۱۸۰۰ هکتار افزایش یابد .
 
کاشانی افزود :در حال حاضر نشائ بیشتر محصولات زراعی مثل خیار ، گوجه، فلفل ، کاهو، کلم ،بادمجان، کرفس و ذرت  مورد نیاز کشاورزان برای کشت در گلخانه و فضای باز تولید می شود و از سال آینده نشائ محصولاتی چون ذرت نیز در شهرستان خاتم تولید خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..