کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان یزد تشکیل شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه نیازمند افزایش ایثار اجتماعی در جامعه هستیم، گفت: کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یزد تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوز احمد ابراهیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد اظهار داشت: ۱۳ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز ۲۲ اسفند ۵۸، با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد شهید تاسیس شد و در سال ۸۵ با تصویب شورای انقلاب فرهنگی، این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد.

 
وی با بیان اینکه هرچند که این روز به این عنوان نام‌گذاری شده، همه روزها و ایام متعلق به شهداست گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در این زمینه در دستور کار قرار دارد، بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران همین روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: دومین عامل فرهنگ و ایثار به عنوان تقویت کننده سرمایه‌های اجتماعی است.
 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: کمیته استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یزد و همچنین کمیته شهرستانی آن در تمام شهرستان‌های یزد تشکیل شده است
    
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه دوری از نفاق و کبر و دیگر روحیه‌های منفی از ارزش‌های انقلاب است گفت: دشمنان به دنبال ترویج نفاق و کبر و تفرقه در بین مردم ایران هستند که باید با چشمانی باز در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کرده و زمینه خنثی شدن این توطئه دشمن هم فراهم شود.
 
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از ائمه اطهار(ع) گرفته شده و انقلاب اسلامی ایران هم الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) و انشاالله این فرهنگ در انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا می‌کند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه الان در جامعه  نیاز به ایثار اجتماعی داریم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زمینه افزایش ایثار اجتماعی که همان کمک به دیگران، دستگیری از نیازمندان و تلاش برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی را فراهم می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..