اجرای طرح نوروزی راهداری و پلیس راه

طرح نوروزی اداره راهداری و پلیس راه از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه در سطح استان یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نشست روسای راهداری با فرمانده هان پلیس راه یزد با اشاره به آغاز طرح نوروزی گفت: طرح نوروزی یک هماهنگی و هم اندیشی برای ارتقای خدمات رسانی به مردم استان است.

علیخانی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی یزد بیشترین تردد را در این ایام در استان شاهد هستیم که در این زمینه نیز تمام گشت‌های راهداری از آماده باش کامل برخوردارند.
وی اظهار داشت : با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه استان یزد رتبه اول کشور را در کاهش حوادث در محور‌های برون شهری و رتبه دوم کشور را در کاهش حوادث درون شهری و روستایی کسب کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزدگفت : ترمیم و بازسازی علائم آسیب دیده، حفاظ ایمنی و کناری، آسفالت جاده‌ها و کنترل دروازه‌های شهر و حفظ حریم راه‌ها و بازدید از اماکن بین راهی از جمله اقداماتی است که قبل از عید نوروز توسط راهداری در حال انجام است.
فرمانده پلیس راه استان نیز در این نشست گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال۹۵ کاهش حوادث جاده‌ای را داشتیم اما متاسفانه در سال ۹۶ این آمار افزایش یافت و  خوشبختانه در سال ۹۷ با تلاش دستگاه‌های استان این آمار، کاهش چشمگیری پیدا کرد.
سرهنگ قانعی افزود: طرح نوروزی ۹۷ علی رغم تلاش‌های انجام شده، متاسفانه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حوادث رانندگی بودیم که تلفات نیز از ۷ نفر به ۱۵ کشته افزایش یافته است.
وی گفت : کنترل ناوگان مسافربری به مدت چهار  روز از ۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه با حضور نماینده اداره راهداری و پلیس راه در سطح استان انجام می‌شود تا از حرکت اتوبوس‌هایی که مشکل دارند جلو گیری شود.
فرمانده پلیس راه استان یزد با اشاره به استقرار کنترل نامحسوس در محور‌های استان گفت: برای اجرای طرح کنترل نامحسوس سه میلیون تومان اعتبار گذاشته شده با ۱۸ تیم خودروی نامحسوس که در طول طرح نوروزی جهت کاهش حوادث رانندگی استفاده می‌شود.
سرهنگ قانعی استقرار واحد‌های گشتی، ایستگاه‌های صلواتی در ورودی شهر و پخش بروشور اطلاعات استان از دیگر اقداماتی است که در طول اجرای طرح انجام می‌شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..