طرح «رودبان» در راستای پاکسازی بستر رودخانه‌ها در یزد آغاز به کار کرد

طرح «رودبان» در مراسمی با حضور مسئولان استانی یزد و به منظور پاکسازی و تمیزسازی بستر رودخانه‌ها از زباله و نخاله با مشارکت مردم کلید خورد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی جوادیان‌زاده  در مراسم کلید خوردن طرح رودبان اظهار داشت: این طرح به‌منظور پاکسازی و حفاظت کیفی از رودخانه‌ها، ساماندهی، رفع تصرفات، جلوگیری از برداشت بیش‌ از حد مصالح رودخانه‌ای، همکاری در آزادسازی مسیر رودخانه‌ها، همکاری در طرح‌های گردشگری، کنترل کیفیت آب و اندازه‌گیری ارتفاع آب رودخانه‌ها آغاز شده است.

 
وی ادامه داد: احیاء، بازسازی و آماده‌سازی رودخانه‌ها جهت صیانت از طبیعت از دیگر اهداف این طرح است که با مشارکت مردم، زباله‌ها و مصالح ریخته شده در بستر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها را پاک‌سازی می‌نماید
 
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های استان بیش از ٢٨� � کیلومتر است گفت: جهت هرگونه ساخت و ساز و یا خرید ملک در حریم رودخانه‌ها حتماً از آب منطقه‌ای استعلام گرفته شود تا ضمن رعایت حریم رودخانه‌ها مشکلی جهت ساخت و سازها نیز پیش نیاید.
 
وی افزود: جهت اجرای این طرح نیاز به فرهنگ‌سازی تو سط رسانه‌های جمعی داریم تا با پخش و انعکاس فعالیت رودبان‌ها و این طرح می‌تواند نقش مهمی در این فرهنگ سازی را ایفا نمایند.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال قبل، نیازمند توجه بیشتر به پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و حفظ و حراست از آنان به‌عنوان یک موجود زنده است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..