مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

اقدامات اجرایی برای ساخت مدارس سبز در ۳ استان کشور آغاز شد

مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از آغاز اقدامات اجرایی برای احداث مدارس سبز در استان‌های تهران، زنجان و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: احداث این مدارس باید فراگیر شود.

به گزارش یزدی نیوزحیدر جهانبخش در دومین روز از هشتمین همایش ملی و نخستین همایش «بین‌المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» اظهار داشت: ساخت و توسعه مدارس سبز از مهمترین اقداماتی است که توسط سازمان نوسازی مدارس کشور دنبال می‌شود.

 
وی با اشاره به ضرورت ساخت مدارس سبز عنوان کرد: مدرسه یک مکان رفتار آموزشی در امر توسعه پایدار است و عواملی مانند رویکرد فرهنگی، ترویج و توسعه فناوری نوین، ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و … را در راستای ضرورت این مدارس می‌توان نام برد.
 
مشاور رئیس سازمان نوسازی کل کشور در توسعه مدارس سبز ادامه داد: این نوع مدارس دارای دو جنبه ساختاری و انسانی است و اساس جنبه ساختاری استانداردهای زیست محیطی است.
 
جهانبخش با اشاره به بالا بودن مصارف انرژی در کشور تاکید کرد: مدارس سبز با ارائه الگوهای مصرف و آموزش جامع در حوزه زیست محیطی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش مصرف انرژی ایفا کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت مدارس سبز با به‌کارگیری قوانین مربوطه اشاره کرد و گفت: در این راستا می‌توان از قوانینی مانند اصل پنجاهم قانون اساسی، بند ۱۲ منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، سند ملی راهبرد انرژی کشور و… یاد کرد.
 
مشاور رئیس سازمان نوسازی کل کشور بیان کرد: مهمترین قوانین مرتبط با ساخت مدارس سبز، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری است.
 
جهانبخش اظهار داشت: دستیابی به توسعه پایدار، ارتقا سطح دانش و آگاهی دانش آموزان نسبت به محیط زیست و… با ساخت مدرسه سبز ممکن خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی در حوزه ساخت مدرسه سبز عنوان کرد: در حال حاضر در شهرهایی مانند تهران، زنجان و سیستان و بلوچستان اقدامات لازم برای راهبری پروژه‌های مدرسه سبز صورت گرفته است.
 
مشاور رئیس سازمان نوسازی کل کشور همچنین از برگزاری نخستین همایش تخصصی مدرسه سبز خبر داد و گفت: برنامه ریزی و انتخاب سخنران‌ها صورت گرفته و این همایش تخصصی در سال آینده به مدت دو روز برگزار خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..