استاندار یزد:

سرانه فضای سبز استان، معادل نصف وضعیت مطلوب است‌/ ممنوعیت هرگونه واگذاری زمین در محدوده کمربند سبز یزد

استاندار ‌یزد در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان معادل نصف وضعیت مطلوب و میانگین کشوری است، از ممنوعیت هرگونه واگذاری زمین در محدوده کمربند سبز یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز همزمان ‌با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،‌ "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، جمعی از خانواده معظم شهدا و مسئولان استان مراسم روز درختکاری در مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی ‌کاریزلند یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم با تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، گفت: خوشبختانه همه به اهمیت ‌موضوع درختکاری واقف هستیم و ‌امروز درختکاری به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود.
"محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: لازم ‌است فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج یابد و با توجه به محدودیت هایی که در منابع آب استان داریم، استان یزد به نمونه ای برای استفاده بهینه از آب در موضوع درختکاری تبدیل شود.
وی به سرانه فضای سبز در استان اشاره کرد و افزود: در استان یزد سرانه فضای سبز ‌به ازای هر نفر ۱۳ مترمربع است که این سرانه با وضعیت مطلوب، استاندارد و متوسط کشوری که ۲۵ متر مربع است فاصله زیادی دارد و لازم است سرانه فضای سبز در استان یزد بهبود و افزایش یابد.
طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ‌هایی که در تامین منابع آب داریم باید از پسآب، صرفه جویی های خانگی و بازتولید آب برای برنامه های درختکاری استفاده کنیم.
‌استاندار یزد با تاکید براینکه لازم است در آینده در اطراف شهر یزد یک کمربند سبز مناسب داشته باشیم از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست به طور جدی بحث واگذاری زمین در محدوده کمربند سبز یزد را پیگیری و اگر واگذاری هایی در این رابطه در دست انجام است؛ این واگذاری ها را متوقف کند.
‌وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز مراسم درختکاری با نام و یاد شهدا همراه است ضمن عرض احترام و ارادت به خانواده معظم شهدا، ‌گفت: این کار ارزشمند را به فال نیک می‌گیریم زیرا این امر مهم که با حضور خانواده شهدا انجام می شود، قطعاً موجب توجه بیشتری به موضوع درختکاری می ‌گردد و برکت چنین کاری را افزایش خواهد داد.
طالبی در پایان سخنان خود ‌خاطرنشان کرد: اصل موضوع درختکاری به گونه‌ای است که می‌توان در مناسبت های مختلف به یاد شخصیت های اثرگذار جامعه این امر را انجام دا‌د و یادمان هایی را در این رابطه برگزار کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در یزد، گفت:‌ در جامعه امروز منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی به شمار می‌آید.
"محمدرضا آخوندی" ا‌دامه داد: به مناسبت هفته منابع طبیعی که از ١٥ تا ٢١ اسفندماه است ۳۰۰ هزار اصله نهال رایگان شامل گونه های سازگار با منطقه از جمله سرو، کاج، اقاقیا، سنجد زینتی، سنجد شیرین و تلخ ‌در استان توزیع می شود.
گفتنی است در ادامه مراسم روز درختکاری خانواده معظم شهدا گلدان گلی را تقدیم استاندار یزد کردند و عالی ترین مقام اجرایی استان، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و شرکت کنندگان در مراسم با توجه به طرح "به یاد هر‌ شهید درختی بکاریم" با هدف توسعه فضای سبز به یاد شهدای والامقام استان یک اصله نهال ‌کاشتند.
 
 
آیین کلنگ زنی بلندترین مجموعه رستوران های هوایی کشور
 
 
همچنین با حضور استاندار یزد،‌ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل حوزه استاندار‌ کلنگ احداث اولین و بلندترین مجموعه رستوران های هوایی کشور به ارتفاع ۵۰ متر، در مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع، با ظرفیت ۱۰۰ نفر و اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ‌ با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع فرهنگی، تفریحی ‌و توریستی کاریزلند یزد به زمین زده شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..