دعوت استاندار یزد از مردم فرهیخته استان برای حضور در طرح کتابخانه گردی

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد از مردم فرهیخته استان برای شرکت در طرح کتابخانه گردی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دعوت کرد.

به گزارش یزدی نیوز،در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با استاندار یزد بر فعال سازی تمام ظرفیت های استان در مسیر توسعه،ارتقا بخشی به جایگاه کتاب در جامعه و بهره گیری مناسب شهر یزد از عنوان پایتخت کتاب ایران تاکید شد.

استاندار یزد گفت:تمام تلاش این است که ظرفیت لازم برای ایفای نقش افراد دغدغه مند نسبت به توسعه استان فراهم شود و گزارش برخی دستگاه های اجرایی  از جمله نهادکتابخانه های عمومی نشان می دهد اگر در این حوزه ها توجه بیشتری صورت گیرد شاهد جایگاه بهتری از استان یزد در سطح ملی خواهیم بود.
«محمدعلی طالبی» با اشاره به بهره گیری موثر از فرصت فرهنگی انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران بیان کرد:با توجه به نقش محوری نهاد کتابخانه ها در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با تقویت جایگاه تصمیم ساز جلسات و نشست های انجمن کتابخانه های استان انتظار می رود اقدامات موثری در سال آینده تحقق یابد.
طالبی  با بیان اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال آینده انتخاب شده است و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری برنامه  کتابخانه گردی به مناسبت تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در  آستانه سال نو و روز شنبه ۱۸ اسفند ماه  افزود:از تمام مردم عزیز استان یزد دعوت می کنم در این برنامه که  از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر با محوریت کتابخانه امام علی (ع) یزد در سراسر کتابخانه ها برگزار می شود حضور یابند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد فرهنگی اظهار داشت:درخواست می شود که نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز به عنوان عضو میهمان در نشست های شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور داشته باشد.
«رقیه دوست فاطمی ها» افزود:سهم قانونی و پرداختی شهرداری ها  نسبت به نهاد کتابخانه ها نیز نیازمند توجه و همکاری بیشتر برای تحقق اهداف و برنامه های استان در این حوزه است تا علاوه بر ارتقا زیرساخت ها بتوان در مسیر تقویت مشارکت اجتماعی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیز گام برداشت.
گفتنی است در این دیدار ضمن تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون برای استاندار یزد از سوی اعضای جلسه در این مسئولیت؛رویکردها،اقدامات و ضرورت های پیش روی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..