استاندار یزد تاکید کرد:

‌تحرک اجتماعی، رونق گردشگری و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی از ماموریت‌های جدید فرمانداری یزد است/ ضرورت تعامل در راستای‌ هم‌افزایی همه گروه‌ها و نخبگان مرکز استان

استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه فرماندار یزد از فرماندار این شهرستان خواست ضمن ایجاد تحرک اجتماعی، رونق گردشگری و فعال کردن ظرفیت های اقتصادی در ‌مرکز استان با نخبگان، ‌روحانیون و گروه های مرجع و معتمد مردم تعامل ‌موثر داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز مراسم تکریم و معارفه فرماندار یزد با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رحمانی" رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، جمعی از مسئولان استان و‌ اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی رفاهی فرهنگیان یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم با ‌بیان اینکه انتخاب فرماندار شهرستان یزد ماراتنی بود که می توانست با تعیین تکلیف زودتر به دو ١٠٠ متر تبدیل شود، ‌گفت: این ماراتن سرانجام به پایان رسید و میوه این هفت ماه انتظار حضور فردی با قدرت، انگیزه بالا ‌ و نیروی جوانی در سمت فرماندار یزد بود.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به تلاش‌های "مصطفی سالاری" به عنوان فرماندار سابق یزد، ‌بیان کرد: پیگیری‌های وی برخی اقدامات انجام شده از جمله بالاترین نرخ مشارکت شهرستان یزد را رقم زد درحالیکه در انتخابات گذشته همواره مرکز استان پایین ترین مشارکت ها را در بین شهرستانها داشت؛ ضمن اینکه اقدامات ‌خوبی در بخش زارچ و مرکزی در طول مدت تصدی فرمانداری وی انجام شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان حضور "عباس حیدری" و "احمد ترحمی" را نیز به عنوان سرپرست ‌فرمانداری یزد در طول هفت ماه گذشته ایثارگرانه دانست و ادامه داد: در شرایطی که برای انتخاب فرماندار یزد دغدغه داشتیم، آنها مسئولیت سرپرستی را برعهده گرفتند.
طالبی افزود: برای انتخاب‌ فرماندار یزد ترجیح ما این بود که از نیروهای با تجربه داخل سیستم استفاده کنیم زیرا انتخابات را به عنوان یک رویداد مهم و حساس در سال آینده پیش رو داریم.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: نوع نگاهی که به فرمانداری یزد داریم این است که این فرمانداری باید از حاشیه فعالیت‌های استانداری خارج شود و با جدیت امور فرمانداری یزد را مستقل از فعالیت‌های استانداری پیگیری کند.
وی ادامه داد: در گذشته با فضایی که در استان ایجاد می‌شد، بسیاری از اقدامات فرمانداری یزد در سایه استانداری یا سایر دستگاه‌های استانی انجام می‌شد و شاید علت آن، این بود که استانداری فضای کار را آنگونه که باید به فرمانداری ‌یزد نمی‌داد.‌
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: انتظار این است که همه دستگاه‌های استانی و ادارات کل با این نگاه با فرمانداری یزد تعامل داشته باشند و با این ‌رویکرد شاهد باشیم که باری از دوش استانداری کم می‌شود و خود فرمانداری تبدیل به مرکزی برای پیگیری موضوعاتی که ماهیت آن مربوط به مرکز استان است، خواهد شد.
 
 
ضرورت تعامل موثر با نخبگان، روحانیون و گروه‌های مرجع و معتمد مردم
 
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ ضروری است فرماندار یزد و سایر فرمانداران استان با نخبگان و سرآمدان استان در حوزه‌های مختلف، ائمه جمعه و روحانیون، گروه‌های مرجع مردم مانند معتمدان محلات، شوراهای اسلامی، هیئت‌های مذهبی و تشکل های مردم نهاد تعامل موثر داشته باشند.
استاندار یزد ادامه داد: یک تحرک اجتماعی در مرکز استان نیاز داریم که با همکاری و همدلی گروه‌های مرجع اتفاق می‌افتد ضمن اینکه باید تشکل‌های سیاسی و اجتماعی یزد نیز فعال شوند.
وی افزود: خانه احزاب از تشکل‌هایی است که ایجاد شده اما متأسفانه از ظرفیت آن به درستی استفاده نشده است و از فرماندار جدید این انتظار وجود دارد که خانه احزاب و سایر تشکل‌های حوزه جوانان را فعال کند تا با کمک آنها شاهد بروز یک تحرک اجتماعی در سطح شهرستان یزد باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد و هنوز به فعلیت نرسیده نیز باید توسط فرماندار یزد پیگیری شود، همچنین ظرفیت‌هایی که در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در شهرستان یزد وجود دارد، باید مورد استفاده قرار گیرد.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: مردم بتوانند با پیگیری‌ها‌ و روحیه تعاملی فرماندار جدید، شاهد تحولات خوبی در شهرستان باشند و با روحیه‌ای که در فرماندار جدید ‌وجود دارد، اطمینان داریم که کارنامه درخشانی از فعالیت های فرمانداری یزد در آینده‌ خواهیم دید.
"‌سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود پرداخت
که ا‌ز آن جمله می‌توان به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تعامل با آنها، استفاده از ظرفیت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی و تعامل با نخبگان و گروه های مرجع مردم در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و شاخص های حکمرانی خوب اشاره کرد.
‌گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های "مصطفی سالاری" ‌فرماندار سابق یزد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و "‌سیدمحمد رستگاری" به عنوان فرماندار یزد معرفی شد.
همچنین از تلاش‌های "عباس حیدری" و "احمد ترحمی" نیز که ‌در هفت ماه گذشته مسئولیت سرپرستی فرمانداری یزد را برعهده داشتند در این مراسم تجلیل گردید.
 
 
 
منبع:استاندار یزد

بخش نظردهی بسته شده است..