۶۲ درصد از زکات جمع آوری شده در یزد در امور محرومان هزینه شد

معاون اداره کل کمیته امداد یزد ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد با نظر خیران در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامرضا مشعل‌چی  در نشست زکات کمیته امداد یزد با بیان اینکه زکات واجب در استان یزد اقلامی از جمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود در شهرستان‌های بافق و خاتم را شامل می‌شود، اظهار داشت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۱۱ ماهه امسال ۱۰ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۰ درصد زکات پرداختی مستحب و ۱۰  درصد واجب بوده است.

 
وی با بیان اینکه زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و بیشتر زکات جمع‌آوری‌ شده به عنوان زکات مستحب بوده است افزود: انفاقات مردم در قالب زکات مستحبی برای رسیدگی به امور محرومان و ساخت پروژه‌های عام المنفه در همان محل جمع‌آوری‌شده هدایت می‌شود.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد با نظر خیران در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شد.
 
وی افزود: ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۱۰ درصد امور درمانی، هشت درصد امور تحصیلی و یک درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.
 
 
معاون کمیته امداد یزد با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری ‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.
 
مشعل چی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند عنوان کرد: ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..