وزیر آموزش و پرورش:

پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان امسال هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیری های لازم در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ۷۱۰ میلیارد تومان از این مطالبات را تا پایان سال جاری پرداخت کنیم.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد بطحائی در حاشیه همایش بین المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» در جمع خبرنگاران در مورد مطالبات فرهنگیان اظهار داشت: مراحل اداری طی شده و دستور تخصیص آن دو هفته است که به خزانه رفته و قول مساعد برای پرداخت تا پایان سال داده شده است.

 
وی عنوان کرد: نیروهای خرید خدمات، نیروهای خارج از کشور، حق التدریس ها که یک سال است حق التحریر آنها پرداخت نشده، حق الزحمه امتحانات و … که مجموع آنها ۷۱۰ میلیارد تومان است، تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
 
بطحائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اقدامات انجام شده در مسیر توسعه و ساخت و ساز کیفی مدارس بیان کرد: خوشبختانه با همت دولت و عنایات مؤثر نمایندگان مجلس در بررسی لایحه پیشنهادی، اعتبارات خوبی برای بخش عمرانی آموزش و پرورش پیش بینی کردند که این اعتبارات بیش از سه برابر اعتبارات سال جاری است.
 
وی تصریح کرد: اگر این اعتبارات تخصیص پیدا کند، انتظار داریم که در سال ۹۸ گام‌های جدید و بلندی در حوزه فضاهای آموزشی، مدارس غیرایمن، وسایل گرمایشی و … برداشته شود.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی ما این است که سال ۹۸ سال پر رونقی برای مدارس باشد، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش بود که امسال رشد ۲.۵ برابری داشت و تخصیص این میزان هم بیش از ۱۰۰ درصد بود و این نشان از اهمیت این موضوع برای دولت بود دارد.
 
بطحائی با اشاره به همراهی بسیار خوب خیران در اجرای برخی پروژه‌ها و مشارکت ۵۰ درصدی آنها با دولت در بسیاری از پروژه‌ها، افزود: امیدواریم در سال ۹۸ نیز شاهد همراهی خوب خیران در اجرای برنامه‌ها باشیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم طرح مشکلات معلمان در این همایش بیان کرد: موضوع این همایش فضای آموزشی و معماری آن است و من اجازه ندارم در آن به بیان مسائل غیرمرتبط بپردازم اما این موضوع به معنای بی تفاوتی نسبت به مشکلات و مطالبات معلمان نیست.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..