معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان یزد:

۱۴ پارک جنگلی در شهرستان‌های استان یزد ایجاد شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از ایجاد ۱۴ پارک جنگلی در شهرستان‌های استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز هدایت الله میرشمسی در نشست خبری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار هکتار سطح زیرکشت جنگل‌های دست‌کاشت استان یزد است اما امسال توسعه کشت انجام نشد و رویکردهای منابع طبیعی به سمت مراقبت و نگهداری از جنگل‌های موجود است.

 
میرشمسی یادآور شد: در همین راستا امسال از اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان مصوب شده برای حوزه جنگل‌ها و مراتع استان یزد، ۴۰۰ میلیون تومان برای احیای ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های خاتم و ۱.۱ میلیارد تومان نیز برای احیای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع در هفت حوزه آبخیز ۹ شهرستان استان یزد هزینه شده است.
 
وی با اشاره به ایجاد پوشش گیاهی در مناطق فاقد پوشش در سطح استان افزود: امسال بیشترین میزان ایجاد پوشش گیاهی در منطقه گودگوار بافق انجام شده است.
 
میرشمسی از وجود جنگل‌های بنه و بادام در شهرستان خاتم، بادام کوهی به صورت پراکنده در شهرستان‌های مختلف و … خبر داد و بیان کرد: عمده عملیات منابع طبیعی استان یزد در سال جاری، مربوط به حفظ و نگهداری این جنگل‌ها که ادامه جنگل‌های زاگرسی است، بوده است.
 
وی همچنین از ایجاد ۱۴ پارک جنگلی در شهرستان‌های مختلف استان یزد خبر داد و عنوان کرد: اغلب این پارک‌ها به دلیل کمبود منابع به شهرداری‌ها احاله شده است.
 
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آئین درختکاری در یزد نیز بیان کرد: در استان یزد به دلیل اقلیم این استان، درختکاری باید از اوایل بهمن ماه آغاز شود و تا ۱۵ اسفندماه به پایان برسد اما این اتفاق نمی‌افتد بنابراین بخشی از نهال‌هایی که بعد از این مدت کشت می‌شود، هدر می‌رود.
 
میرشمسی خاطرنشان کرد: امسال نیز رویکرد ما، توزیع نهال‌های گلدانی است و نهال‌هایی نیز تأمین شده که در هفته منابع طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..