استاندار یزد:

خانه احزاب و تشکل‌های جوانان در مرکز استان یزد فعال شود

استاندار یزد گفت: یکی از انتظاراتی که از فرماندار جدید یزد وجود دارد، فعال کردن خانه احزاب و تشکل‌های مردمی حوزه جوانان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار یزد با اشاره به زمان طولانی که صرف انتخاب فرماندار یزد شد، اظهار داشت: این ماراتن سرانجام به پایان رسید و یک داستان طولانی که در برخی بخش‌ها تلخ بود، به نتیجه‌ای رسید که نتیجه آن انتخاب سیدمحمد رستگاری بود.

 
وی با اشاره به تلاش‌های مصطفی سالاری به عنوان فرماندار سابق یزد بیان کرد: پیگیری‌های وی، برخی اقدامات انجام شده از جمله بالاترین نرخ مشارکت شهرستان یزد را رقم زد ضمن اینکه اقدامات بسیاری در بخش زارچ و مرکزی در طول مدت تصدی فرمانداری وی انجام شد که برخی از آنها در نوع خود بسیار دشوار بود.
 
طالبی، حضور سیدعباس حیدری و احمد ترحمی را نیز به عنوان سرپرست در طول هفت ماه گذشته ایثارگرانه دانست و عنوان کرد: در شرایطی که برای انتخاب فرماندار یزد دغدغه داشتیم، آنها مسئولیت سرپرستی را برعهده گرفتند.
 
وی ادامه داد: برای برخی انتخاب‌ها تأمل چندانی نداشتیم زیرا ترجیح ما این بود که از نیروهای با تجربه داخل سیستم استفاده کنیم زیرا انتخابات را به عنوان یک رویداد مهم و حساس پیش رو داریم.
 
استاندار یزد عنوان کرد: نوع نگاهی که به فرمانداری یزد داریم این است که فرمانداری یزد باید از حاشیه فعالیت‌های استانداری خارج شود و به عنوان یک مدل کوچک‌تر از استانداری فعالیت‌های خود را انجام دهد.
 
طالبی تصریح کرد: در گذشته با فضایی که در استان ایجاد می‌شد، بسیاری از اقدامات فرمانداری یزد در سایه استانداری یا سایر دستگاه‌های استانی انجام می‌شد و شاید علت آن این بود که استانداری فضای کار را آنگونه که باید به فرمانداری نمی‌داد.
 
وی تاکید کرد: انتظار این است که همه دستگاه‌های استانی و ادارات کل با این نگاه با فرمانداری یزد تعامل داشته باشند و با این نگاه شاهد باشیم که باری از دوش استانداری کم می‌شود و خود فرمانداری تبدیل به مرکزی برای پیگیری موضوعاتی که ماهیت آن مربوط به مرکز استان است، خواهد شد.
 
طالبی بر تعامل مؤثر فرمانداری یزد و سایر فرمانداران استان با نخبگان و سرآمدان استان در حوزه‌های مختلف، گروه‌های مرجع مردم مثل معتمدان محلات، شوراهای اسلامی، هیئت‌های مذهبی، تعامل با ائمه جمعه و جماعات و…. شد.
 
استاندار یزد ادامه داد: یک تحرک اجتماعی در مرکز استان نیاز داریم که با همکاری و همدلی گروه‌های مرجع اتفاق می‌افتد ضمن اینکه باید تشکل‌های سیاسی و اجتماعی یزد نیز فعال شوند.
 
وی یادآور شد: خانه احزاب از تشکل‌هایی است که ایجاد شد اما متأسفانه از ظرفیت آن به درستی استفاده نشد و از فرماندار جدید این انتظار وجود دارد که خانه احزاب و سایر تشکل‌های حوزه جوانان را فعال کند تا با کمک آنها شاهد بروز یک تحرک اجتماعی در سطح شهرستان یزد باشیم.
 
طالبی بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد و هنوز به فعلیت نرسیده نیز باید توسط فرماندار یزد پیگیری شود همچنین ظرفیت‌هایی که در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان یزد وجود دارد باید مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد: مردم بتوانند با پیگیری‌های فرماندار جدید، شاهد تحولات خوبی در شهرستان باشند و با روحیه‌ای که در فرماندار جدید سراغ داریم، اطمینان داریم که کارنامه درخشانی از کارنامه فرمانداری یزد در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید.
 
مصطفی سالاری، فرماندار سابق یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پرداخت و گفت: با تجربیاتی که فرماندار جدید دارد، امیدواریم شاهد اداره مدبرانه شهرستان ۷۰۰ هزار نفری جدید یزد باشیم.
 
فرماندار جدید یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود پرداخت که از آن جمله می‌توان به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تعامل با آنها، استفاده از ظرفیت شهر جهانی یزد، تعامل با نخبگان و … اشاره کرد.
 
به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های مصطفی سالاری تجلیل و سیدمحمد رستگاری به عنوان فرماندار یزد معرفی شد.
 
همچنین از تلاش‌های سیدعباس حیدری و احمد ترحمی نیز که طی هفت ماه سرپرستی فرمانداری یزد را بر عهده داشتند نیز در این مراسم تجلیل شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..