مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران:

یزد ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری مذهبی جهان را دارد

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یک شهر شیعی گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان را دارد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن حسینی،  در همایش گردشگری مذهبی و معنوی که در سالن همایش‌های حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: با توجه به ثبت بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یک شهر شیعی، ضرورت دارد گردشگری مذهبی و معنوی یزد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 
وی بیان کرد: یزد علاوه بر برخورداری از بافت تاریخی غنی، می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران مذهبی باشد و باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: در یزد هم مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی، آیین‌های ویژه مذهبی را در همه ۳۶۵ روز سال دارند و این خود ظرفیتی برای معرفی یزد به عنوان قطب گردشگری مذهبی و معنوی جهان است.
 
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های ذکر شده، یزد را برای معرفی به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده ایم.
 
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران در حوزه اقدامات فرهنگی برای گردشگران خارجی در چند سال اخیر بیان کرد: استان یزد از سال ۸۷ در بحث توجه به گردشگری مذهبی و معنوی در کشور پیشتاز بوده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به این ظرفیت عظیم استان یزد در زمینه گردشگری مذهبی، بتوان گردشگران بسیاری را به این شهر تاریخی و جهانی جذب کرد.
 
این همایش با همکاری بخش بین‌الملل آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم، دانشگاه ادیان و بخش بین‌الملل دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران به مدت دو روز برگزار شد.
 
در این همایش، فعالان گردشگری از شهرهای قم، تبریز، اصفهان، شیراز و کاشان به بیان تجربیات خود در زمینه گردشگری مذهبی پرداختند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..