مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

۴۴ درصد حمل و نقل استان یزد از طریق ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از انجام ۴۴ درصد حمل و نقل استان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: حمل و نقل ریلی و هوایی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی با اشاره به جابجایی صورت گرفته در سال گذشته و مقایسه آن با سال ۹۵ اظهار داشت: میزان مسافر سه درصد و تعداد سفرها ۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

 
وی همچنین با مقایسه این آمار با ۱۰ ماهه سال جاری عنوان کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار جابجایی مسافر با ناوگان عمومی صورت گرفته که با توجه به میزان جابجایی صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل، در تعداد مسافر شاهد یک درصد رشد و در تعداد سفر شاهد پنج درصد افزایش هستیم.
 
علیخانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق جاده‌ای و ریلی و هوایی از مبدأ یزد یا به مقصد یزد جابه‌جا شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد از حمل و نقل استان توسط ناوگان جاده‌ای، ۳۴ درصد توسط ناوگان ریلی و ۲۲ درصد نیز توسط ناوگان هوایی انجام شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: به منظور ارتقاء سطح خدمات به مسافران، تمامی هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل و نقل مسافربری، بدون نیاز به حضور در پایانه‌های مسافربری اقدام به خرید و رزرو بلیت خود کنند.
 
وی افزود: مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های فعال در این زمینه و انتخاب مسیر و ساعت حرکت و شماره صندلی توسط کاربر با پرداخت وجه بلیت به صورت اینترنتی با استفاده از کارت‌های شتاب، اقدام به خرید کنند و هنگام سوار شدن، بلیت خود را از صندوق شرکت مسافربری تحویل بگیرند.
 
علیخانی همچنین با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در زمینه تامین سوخت ناوگان، بهداشت مجتمع های بین راهی، نظارت بر نرخ بلیت، تنظیم برنامه زمان بندی پرسنل وظیفه و … اظهار امیدواری کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، شاهد جابجایی مسافرین از مبداء استان به سایر مقاصد کشور با برخورداری از بالاترین سطح ایمنی و کمترین تلفات جاده ای باشیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..