معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:‌

آموزش ها در حوزه مدیریت بحران مستمر و به روز باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در آیین اختتامیه دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران شهرستان های استان، یزد را دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه آموزش و مدیریت بحران ‌کشور دانست و خواستار شد: آموزش ها در این حوزه مستمر و به روز باشد.

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در آیین اختتامیه دومین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران شهرستان های استان(‌مبشر) که به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران در شهرستان اشکذر برگزار شد، گفت: این دوره های آموزشی بسیار ضروری، جذاب، مناسب و برای فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها واجب است.

"علی زینی وند" ادامه داد: کشور ایران از حادثه خیزترین کشورهای منطقه خاورمیانه و دنیاست و آسیب هایی که ما به دلیل عدم آموزش های لازم در حوزه مدیریت بحران و عدم فراگیری این آموزش ها می بینیم از خود این حوادث بعضاً بسیار سخت تر است.
وی افزود: این مسئله به ما یادآوری می کند آموزش در مدیریت بحران باید دائماً استمرار داشته باشد و در کنار این تداوم به بروز بودن آموزش ها و عملیاتی و فنی بودن دوره ها توجه ویژه ‌ای شود.
زینی وند خاطرنشان کرد: استان یزد توانسته استان پایلوت کشور در حوزه آموزش مدیریت بحران باشد و با ظرفیت های فراوانی که دارد می تواند پایلوت دپوی تجهیزات و امکانات مدیریت بحران برای ارائه خدمات به هموطنان در مواقع بحرانی به ویژه برای مناطق شرق و جنوب شرق کشور باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خواستار شد: آموزش مدیریت بحران در سرفصل های آموزش کارکنان و کارمندان دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی استان قرار گیرد ‌تا حداقل مفاهیم اولیه مدیریت بحران در این دوره ها آموزش داده شود.
گفتنی است ۲۸۰ نفر از کارکنان و کارشناسان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری های شهرستان های استان یزد در این دوره آموزشی دو روزه با موضوع سیل و زلزله شرکت کردند و در پایان این دوره شهرستان‌های خاتم، اردکان و اشکذر به ترتیب مقام های اول تا سوم را در امتیاز‌گیری کاردرخواست‌های این دوره به دست آوردند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..