نسل سوم و چهارم علاقه زیادی به لمس روزنامه ندارند

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نسل سوم و چهارم علاقه زیادی به لمس روزنامه ندارند گفت: مردم روزانه ۲۸ دقیقه از مطبوعات برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دربندی ‌در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های یزد، فارس، کرمان و جنوب کرمان که در سالن هلال احمر استان یزد برگزار شد با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها از نظر ما چهار سود معنوی دارد که در همه این سال‌ها به خوبی قابل مشاهده است اظهار داشت: ایجاد رقابت سالم، توسعه فعالیت رسانه‌ای تولیدی، ایجاد نشاط بین اهالی رسانه و همچنین قدرشناسی از تلاشگران در رسانه‌ها از جمله مباحثی است که در این جشنواره به خوبی قابل مشاهده است.

 
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال نزدیک ۱۳ استان جشنواره و نمایشگاه مطبوعات داشتیم که خیلی تأثیرگذارتر از این است که در تهران برگزار شود که امیدواریم بتوانیم در سال بعد نیز این جشنواره‌ها را برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه طبق آخرین نظرسنجی که وزارت ارشاد انجام داده ‌مردم برای دریافت خبر، ۱۹۶ دقیقه به تلویزیون و ۱۶۹ دقیقه به اینترنت مراجعه می‌کنند تصریح کرد: همچنین طبق این آمار، مردم روزانه ۲۸ دقیقه از مطبوعات استفاده می‌کنند و این درصد در طول این سال‌ها بسیار کم شده است.
 
دربندی ادامه داد: علت اینکه در طول این سال‌ها مردم برای دریافت اطلاعات کمتر به سمت مطبوعات می‌روند این است که میل نسل سوم و چهارم به لمس فیزیک روزنامه نیست و بیشتر علاقه‌مند هستند که از طریق فضای مجازی به اطلاعات دست پیدا کنند.
 
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به طور روشن نشان داده که هر چه نسل جدیدتر می‌شود، کم به سمت روزنامه‌ها می‌روند و از طریق موبایل‌های خود به سایت‌های روزنامه‌ها مراجعه و اخبار را دریافت می‌کنند که نیاز است به نحوی کار شود که علاقه مردم باز هم به دریافت روزنامه و دریافت اطلاعات از این طریق بیشتر شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در این تحقیقات مورد توجه است این است که امروزه روزنامه‌ها بازهم جایگاه تحلیلی خود را از دست نداده‌اند و در این بخش به خوبی عمل کرده‌اند.
 
دربندی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مطبوعات به شکلی عمل کنند که در آینده بتوانیم شاهد علاقه مردم برای دریافت روزنامه باشد و اطلاعات خود را از این طریق کسب کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..