با همت یک خیِّر

آزادی۲۴ نفر از محکومین جرائم غیر عمد از زندان

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 24 نفر از محکومین جرائم غیر عمد از زندانهای استان با کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی یک خَیِّر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حبیبی در نشست ستاد دیه استان یزد افزود: این اقدام خداپسندانه که موجب بازگشت این تعداد زندانی به آغوش خانواده شد، شایسته تقدیر ویژه است.

 
وی تصریح کرد: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ضروری و ارزشمند است اما از آن مهم تر، فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کارهایی برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از زندانی شدن افراد است.
 
این مقام قضایی، اظهار داشت: فرهنگ سازی با مشارکت اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما باید صورت گیرد و به آحاد جامعه و شهروندان نسبت به برخی از اقدامات که سرانجامی جز گرفتار شدن ندارد آگاهی و هشدار داده شود.
 
وی ترویج فرهنگ صلح و سازش و سنت حسنه گذشت را خواستار شد و بیان داشت: توجه به فرهنگ غنی صلح و سازش و همچنین تلاش در جهت نهادینه کردن آن در بین مردم، مسئله ای است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
 
این مقام قضایی، برگزاری جشن گلریزان را خوب ارزیابی کرد و گفت : گردآوری خیِّران برای جلب کمک و مشارکت آنان در این گونه اقدامات خداپسندانه بسیار خوب و اثر گذار است و به طور معمول کمک های خوبی نیز در این برنامه ها جمع آوری می گردد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..