دبیر علمی جشنواره «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی»:

۵۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مدرسه ایرانی رسید

دبیر علمی جشنواره «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» گفت: ۵۱۹ اثر تا پایان مهلت مقرر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزنریمان فرحزا در نشستی خبری اظهار داشت: هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و نخستین همایش بین المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» با حضور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس کشور برگزار می شود.

 
دبیر علمی جشنواره با اشاره به واگذاری میزبانی این همایش به استان یزد عنوان کرد: این همایش دارای سه بخش علمی، فنی و عکاسی است که مسابقه عکاسی برای نخستین بار در این جشنواره برگزار شده است.
 
وی همچنین با اشاره به مخاطبان این جشنواره سه گروه دانشجویان، سازمان نوسازی و مشاوران هستند، افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در این جشنواره ۶۲۵ نفر است و ۵۱۹ اثر در سه بخش طراحی، عکاسی و مقاله دریافت شده است.
 
فرحزا ادامه داد: این مقالات با محوریت هویت‌بخشی فضای آموزشی و احیای معماری اسلامی، الگوهای توسعه پایدار، مدرسه سبز، تکنولوژی ساخت و صنعتی سازی و… نگاشته شده است.
 
دبیر علمی جشنواره تاکید کرد: مهمترین هدف برگزاری این همایش‌ها رشد کیفی مدارس در کشور است که خوشبختانه در استان یزد نیز شاهد این رشد بوده ایم.
 
وی عنوان کرد: چهار شورای سیاستگذاری با همکاری وزارت راه و شهر سازی، سازمان برنامه و بودجه، اعضای هئیت علمی دانشگاه ها و… برای ارائه محتوای قوی در این جشنواره راه‌اندازی شده است.
 
مسئول دبیرخانه این همایش نیز در این نشست اظهار داشت: تعداد ثبت نام کنندگان در بخش طراحی ۲۰۲ نفر، در بخش عکاسی ۱۰۹ نفر و در بخش مقاله ۲۱۴ بوده است.
 
مهدیه پورآدینه افزود: از مجموع آثار رسیده، ۸۰ مورد عکس، ۲۴۳ طرح و ۱۹۶ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
 
وی بیان کرد: از بین تمامی مقالات ارسال شده به جشنواره ۱۶۳ چکیده مقاله تایید و ۳۲ مورد آن رد شد.
 
پورآدینه همچنین به مقالات ارسال شده به زبان فارسی و لاتین اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ چکیده مقاله به زبان فارسی و هفت چکیده مقاله به صورت لاتین است که از این هفت مقاله، چهار مورد آن توسط شرکت کنندگان داخلی و سه مورد آن توسط شرکت‌کنندگان خارجی نوشته شده است.
 
مسئول دبیرخانه جشنواره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۵۱ داور از دانشگاه‌هایی مانند شهید بهشتی، تهران، شیراز، اصفهان، یزد و… آثار ارسال شده را مورد داوری قرار داده‌اند، تصریح کرد: ۲۴۳ اثر در بخش طراحی داوری شده که ۱۸ مورد آن به عنوان اثر برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..