مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

ظرفیت تخت‌های اقامتی یزد به ۱۰ هزار مورد رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: امسال در مجموع ۷۵ پروژه‌ گردشگری در استان یزد افتتاح شد که این پروژه‌ها ظرفیت‌ تخت‌های اقامتی یزد را به ۱۰ هزار مورد رساند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی فاطمی در جلسه ستاد اجرایی سفرهای نوروزی استان یزد اظهار داشت: امسال در هفته دولت ۴۰ پروژه، در دهه فجر ۲۰ پروژه، در هفته گذشته سه پروژه، در اسفندماه پنج پروژه و تا پایان سال جاری ۱۰ پروژه در مجموع ۷۵ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: افتتاح این پروژه‌ها، ظرفیت تخت‌های موجود در استان یزد را به ۱۰ هزار نفر می‌رساند.
 
وی افزود: برای نوروز ۹۸ در سطح استان ۵۷۹ تخت در هتل‌ها، ۹۰ تخت در هتل‌ آپارتمان‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در واحدهای بومگردی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در کمپ‌های گردشگری و ۲ هزار و ۳۰۰ تخت نیز در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی شده است.
 
فاطمی خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل استفاده از جمله خوابگاه‌ها، مهمانسراهای ادارات و … نیز ۲۵ هزار نفر است.
 
وی، ظرفیت اسکان در خانه‌های مسافر را نیز ۱۱ هزار نفر و در مدارس ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، امسال ظرفیت اسکان در مدارس نسبت به سال گذشته ۵ هزار نفر کاهش داشته است.
 
فاطمی در این نشست همچنین به ارائه آماری از دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ پرداخت و بیان کرد: ناجا در ۳۰۰ پایگاه، هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار، اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی در ۵۳ واحد، درمانگاه‌های فعال بخش خصوصی در ۳۰ نقطه، راهدارخانه ها در ۱۵ نقطه و کیوسک‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی نیز در ۵۰ نقطه در طول ایام نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
 
وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، ۲۰ شورای حل اختلاف و ۲۰ قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل و فصل خواهند کرد.
 
فاطمی همچنین از جانمایی سفره هفت سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: در نوروز ۹۸ همچنین ۲۰۰ سرویس بهداشتی موقت، ۲۰ حمام عمومی، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمات می دهند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..