مدیرکل مدیریت بحران استانداری مطرح کرد:

استان یزد پایلوت آموزش مدیریت بحران‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه استان یزد پایلوت آموزش مدیریت بحران در کشور است، گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان در ‌این رابطه آموزش دیده اند.

به گزارش یزدی نیوز دومین دوره آموزشی مدیریت بحران(‌مبشر) ویژه مدیران شهرستان های استان با موضوع سیل و زلزله با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "بهنام سعیدی" معاون پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "هادی هادی نسب" مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و جمعی از مسئولان استان در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این دوره آموزشی، استان یزد را پایلوت آموزش مدیریت بحران در کشور عنوان و بیان کرد:‌ خوشبختانه در سال‌های ۱۳۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان یزد در رابطه با مسائل ‌حوزه مدیریت بحران آموزش دیده اند.
"‌هادی هادی نسب" ‌ادامه داد: آرامش موجود نتیجه فعالیت شبانه روزی ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها و مرکز استان ‌است و در این دوره آموزشی دو روزه کارخواست‌های مختلف تعیین و تبیین می‌شوند.
وی خشکسالی و سیل را ازجمله مهم ترین دغدغه‌های استان در حوزه مدیریت بحران دانست و افزود:‌ یزد درگیر بحران خاموش خشکسالی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به ضرورت آموزش بهره‌برداری مناسب از منابع آبی استان،‌ خاطرنشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر به واسطه برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد مدیریت منابع آبی استان یزد در حد معقول انجام می‌شود.
هادی‌نسب طوفان، ریزگردها و جاده‌های غیراستاندارد را از دیگر بحران‌های خاموش استان یزد دانست و ادامه داد: در سال ۹۵ سند آموزش مدیریت بحران در استان یزد تدوین شده و تاکنون در حال اجرایی کردن فصل‌های این سند هستیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پایان سخنان خود تاب‌آوری را یکی از مهمترین ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران عنوان و خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری خوب و مدیریت صحیح در زمان بحران باید نتیجه و برآیند این دوره های آموزشی باشد.
گفتنی است ۲۸۰ نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های شهرستان های استان یزد‌ در این دوره آموزشی دو روزه‌ با موضوع سیل و زلزله شرکت کرده اند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..