معان وزیر ورزش و جوانان:

۲۲۰۰ تشکل فعال توسط جوانان در کشور ایجاد شد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ تشکل فعال توسط جوانان در کشور ایجاد شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی تندگویان در کنگره ملی مسائل اجتماعی جوانان که به میزبانی یزد و با حضور وزیر ورزش و جوانان در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حوزه جوانان افتخار می کنیم که توجه مضاعف، تایید رهبری و اتفاقات بزرگ و دستاوردهای شگرفی صورت گرفته است.

 
وی افزود: در متن بیانیه رهبری، خطاب اصلی رهبری به جوانان است و وزارت ورزش و جوانان از اولین نهادهایی است که به این بیانیه لبیک گفته است و در عمل نیز تمام نکاتی که رهبری در بیانیه ذکر کردند، جزو اقدامات عملیاتی این وزارتخانه است.
 
تندگویان خاطرنشان کرد: در یک روند بزرگ دموکراتیک برای اولین بار بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امسال در یک حرکت خودجوش جوانان، انتخابات مجامع استانی برگزار شد و بعد از آن مجمع ملی جوانان شکل گرفت و امروز بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، مجمع تشکل های جوانان است که اولین سندیکای فعال در این حوزه به شمار می رود.
 
وی از فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ تشکل فعال در سطح کشور در حوزه جوانان خبر داد و بیان کرد: ۲۵۶ تشکل در حوزه کارآفرینی فعالیت می کند و از شرح وظایف آنها می توان به راه اندازی و حمایت مشاغل نوپا و الکترونیک، فناوری و سایر حوزه های مرتبط با جوانان اشاره کرد.
 
تندگویان تصریح کرد: اگر بحث ترویج تشکل ها را مطرح می کنیم به این معنا نیست که از عامه جوانان کشور غافلیم بلکه داریم کار جوانان را با خود جوانان ارجاع می دهیم و پیشنهاد ما به دولت هم این است که برای نجات کشور و عبور از بحران ها باید با عمل به بیانیه رهبری، دولت جوان داشته باشیم و پیشکسوتان به عنوان مشاوران خدمت کنند تا به روزهای اول انقلاب و حرکت های خوبی که سالها جوانان کشور انجام دادند.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز گامی در همین مسیر است و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان بتواند در این مسیر پیشتاز باشد.
 
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از فعال شدن ۱۲۰ تشکل در حوزه گردشگری توسط جوانان خبر داد و افزود: تفاهمات بین المللی نیز با مجمع جوانان کشورهای اسلامی انجام داده ایم و تلاش ما این است که شبکه گردشگری این کشورها را به ایران منتقل کنیم.
 
تندگویان تاکید کرد: شبکه کارآفرینی در عرض هفت ماه گذشته به دستاوردهای خوبی رسیده و تا امروز دو مرحله کارگاه و همایش برگزار کردیم و در گیلان همایش تشکل های کارآفرین برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: همه این اقدامات در راستای هم افزایی در موضوع رفع مشکل اشتغال و رفع بخشی از مسائل حوزه جوانان است.
 
معاون وزیر و جوانان عنوان کرد: ۳۵۰ تشکل در حوزه آسیب های اجتماعی جوانان در حوزه زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و … نیز تشکیل شده که تاکنون خروجی بسیار خوبی داشته به شکلی که یکی از آسیب های جدی در یکی از شهرهای استان خوزستان توسط یکی از این تشکل ها به طور کامل برطرف شده است.
 
وی عنوان کرد: دستاوردهای حضور جوانان کاملا ملموس است و در آمارهای ما کاملا مشخص است و امیدواریم با برگزاری این همایش ها در زمینه علمی و پژوهشی هم بتوانیم به دستاوردهای خوب و عملیاتی برسیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..