برگزاری دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر یزد

با نزدیک شدن به تعطیلات ایام نوروز و شروع مسافرت‌های نوروزی دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات در استان یزد با حضور 250 نفر درحال برگزاریست.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد زارع سروی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در این دوره چهار روزه که در محل پایگاه امداد و نجات استان در حال  برگزاریست، بیش از ۲۵۰ نفر امدادگران و نجاتگران استان شرکت دارند.

وی، هدف از برگزاری دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروزی را افزایش آمادگی و بالا بردن توان عملیاتی امدادگران و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش سرعت در خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در ایام نوروز عنوان کرد.

زارع سروی ادامه داد: آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، آشنایی با خودروی آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت صحنه، رهاسازی و تثبیت خودرو، تثبیت پزشکی، آتل بندی و «سی پی آر» از جمله موضوعات این دوره است.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم که تلفات حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم اظهار داشت : در این دوره سعی شده از مربیان مجرب و کارآزموده و کاملا عملیاتی استفاده گردد .

معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه طرح امداد و نجات نوروزیاز ۲۵ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت ، بیان کرد : در ایام نوروز ۱۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و شهری (۱۲ثابت و ۴ موقت) با ۱۲۸۰ نفر روز نیروی داوطلب آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهد بود.

وی افزود: ۳۲۰ دستگاه آمبولانس روز ،۳۰۰  دستگاه خودرو نجات روز در این طرح به کار گرفته می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی با هدف کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای نوروز ۹۸ با گستردگی و تنوع بیشتری در محور‌های ارتباطی استان اجرا خواهد شد.

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..