ارتقا سطح سواد سلامت جامعه دستور روی میز علوم پزشکی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی :با ارتقا سطح سواد سلامت جامعه می توان به میزان قابل توجهی بیماری غیر واگیر را کنترل کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دهقانی دردیدار با فرماندار میبد گفت:بیماری های غیرواگیر مردم استان را تهدید می کند .

 
وی  با بیان اینکه دردهه اخیر رویکرد بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر مثل بیماری دیابت و فشارخون چرخیده است افزود:طبعامشارکت همگانی مردم ،بین بخشی و افزایش آگاهی و سطح سواد سلامت مردم درکنترل این بیماری ها بسیار کمک کننده است.
 
دهقانی ازمردم خواست،به منظور افزایش دسترسی به خدمات و مراقبت و شاخص های سلامتشان به مراکز بهداشت و درمان که به همین منظور درنظر گرفته شده است مراجعه کنند و این خدمات را که به صورت رایگان دردسترس همه قرارگرفته است برای کنترل میزان قند و فشارخون خود دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه بین ۶تا ۱۲ درصد مردم کشور دچار بیماری دیابت و فشارخون هستند افزود:استان یزد در کشور دربیماری های دیابت و فشارخون رتبه نخست یا دوم را دارد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: برای اینکه مراقبت خوبی به عمل بیاوریم سطح بندی خدمات درنظر گرفته شده است و بیماران دیابتی می توانند هرسه ماه یک بار به مراکز بهداشت ودرمان و مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه و ازمیزان قند و فشارخون خود اطلاع یابند.
 
دهقانی افزود:دراین مراکز و پایگاهها اکثر خدمات آموزش و مراقبت های تغذیه که یک فرد دیابت نیاز دارد به صورت رایگان ارائه می شود و اگرنیاز به خدمات فوق تخصصی هم باشدازطریق سیستم به کلنیک های تخصصی ارجاع خواهند شد .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..