مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور:

۱۸۹ تیم اضطرار در کشور سازماندهی شدند

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور از سازماندهی ۱۸۹ تیم اضطرار در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز افشین علیخانی در دوره آموزشی ضمن خدمت منطقه ای کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان به میزبانی هلال احمر یزد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۹ تیم اضطرار در سطح کشور برای ارائه خدمات بهداشت روانی و بهداشت محیط توسط جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.

 
وی با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر حوادث احتمالی رویکرد اصلی ما در اجرای برنامه‌های مختلف است، افزود: گروه‌های اضطرار ارائه خدمات بهداشت روان و بهداشت محیط در سوانح و حوادث نیز به همین منظور سازماندهی شده‌اند.
 
علیخانی با بیان اینکه این گروه‌ها در سه سط سازماندهی می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های ERU که اهمیت بالایی در بحث بین‌الملل دارد، در کشور تشکیل شده و این تیم، در کشور ما نخستین کشور مسلمانی است که این تیم در آن تشکیل شده و با سازماندهی و آموزش، توان ارائه خدمات مناسب در حوادث و سوانح مختلف را دارد.
 
بازگرداندن وضعیت عادی به مناطق حادثه‌دیده و زمینه‌سازی خدمت‌رسانی دستگاه‌ها ماموریت اصلی تیم اضطرار
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: گروه‌های اضطرار جمعیت هلال احمر شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، بهداشت محیط و بهداشت روان و سه امدادگر است که در مواقع بحرانی خدمات خود را به حادثه دیدگان ارائه می دهند.
 
محسن حرازی‌زاده عنوان کرد: این تیم‌ها ماموریت بازگرداندن وضعیت عادی به مناطق حادثه دیده را دنبال می‌کنند و برای خدمت‌رسانی سایر دستگاه‌ها به مناطق آسیب‌دیده زمینه را فراهم و مهیا می کنند.
 
به گزارش مهر، در این همایش ۱۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد حضور دارند و به مدت دو روز با روش‌های مختلف مداخله در حوادث طبیعی در زمینه بهداشت روانی و بهداشت محیط آشنا می شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..