میوه‌‌ی یزد روی شیب کاهش قیمت

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد از کاهش 10 درصدی برخی از اقلام بازار میوه یزد متاثر از کاهش بارندگی‌ها و ممنوعیت صادرات خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  در این باره تصریح کرد: با کاهش بارندگی‌های اخیر، فراوان شدن میوه و تره‌بار در بازار، نرخ‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

 
وی با اشاره به تاثیر ممنوعیت صادرات بر کاهش قیمت اقلام میوه، افزود: ممانعت از صادرات برخی از اقلام مانند گوجه فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی بر کاهش قیمت این اقلام بی‌تاثیر نبوده است. 
 
این مسئول در مورد قیمت سایر اقلام میوه نیز اعلام کرد: سیب‌زمینی نو از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی کهنه از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، پیاز زرد نو و کهنه زرد از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پیاز سفید ۳۰۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان و گوجه‌فرنگی از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود. 
 
وی قیمت اقلام صیفی‌جات را نیز متاثر از کاهش بارندگی‌ها رو به کاهش عنوان کرد و گفت: کاهوی دزفولی از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰، هویچ ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰، کلم قرمز ۵۰۰۰ و کلم سفید ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
مشرف قیمت انواع سبزیجات را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته مطرح کرد و افزود: سبزیجات خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ و سبزیجات خوردن از ۳۰۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود که این نرخ در سبزیجات آماده نیز برای انواع خوردن و خورشتی به ترتیب ۱۴ هزار و هشت هزار تومان است. 
 
وی در مورد قیمت انواع مرکبات هم بیان کرد: پرتقال معمولی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰، پرتقال تامسون از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ و پرتقال واشنگتنی از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
رییس اتحادیه میوه و تره‌بار استان گرانی سیب درختی مرغوب را ناشی از کمبود آن دانست و گفت: سیب درختی مرغوب و خوب ۹۵۰۰، سیب درختی متوسط ۵۵۰۰ و سیب درختی ضعیف با قیمت ۳۰۰۰ تومان در بازار میوه و تره بار میادین عرضه می‌شود. 
 
مشرف در پایان تاکید کرد: این قیمت‌ها متعلق به بازار میوه میادین است و در بازار با ۳۰ درصد افزایش قیمت توزیع و عرضه می ‎ شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..