نماینده ولی فقیه در استان:

کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ساعات کاری بانوان باید در طول روز به 4 ساعت کاهش یابد گفت: نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری و مادی است.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با بانوان ادارات یزد که به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، این بود که مردم به حق و حقوق خود آشنا شدند.

 
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب مردم هیچ حقی برای مشارکت در امور مختلف نداشتند گفت: هیچ کسی نه اطلاعی از حقوق خود داشت و اگر هم نسبت به حق خود آشنایی داشت، هیچ اقدامی برای احقاق حقش نمی‌توانست انجام دهد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه زنان در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به زنان نگاه الهی داشت و در واقع همان نگاهی را داشت که نبی مکرم اسلام به زنان داشتند.
 
ناصری یزدی افزود: این نگاه ارزشمند به زنان در اسلام و انقلاب در حالی است که غرب به زنان به عنوان یک کالای مادی نگاه می‌کنند که می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: غرب جلوی پیشرفت زنان را می‌گیرد و تعداد زنانی که به موفقیت دست پیدا می‌کنند بسیار کم است در حالی که اسلام زن را مکملی برای مرد می‌داند که بدون وی مرد نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه خداوند متعال به همه انسان‌ها مسئولیتی داده که اجتماعی و دینی است گفت: خداوند متعال می‌فرماید برای همه واجب است که هم خودشان و هم اطرافیانی که به آنها وابسته هستند را از آتش جهنم نجات دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: به این ترتیب همه زنان و مردان این وظیفه را دارند که علاوه بر حفظ خود از آتش جهنم، جلوی خطا رفتن فرزندان و اعضای خانواده‌اش را هم بگیرد.
 
ناصری یزدی بیان کرد: عنصر وجودی زنان و آن حقیقت خلقتشان یک هدف عالی دارد و آن به کمال رسیدن خود و خانواده است و باید همه تلاش کنند که به این هدف والا دست پیدا کنند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه دین اسلام بالاترین توجه به بانوان را در جوامع مختلف انسانی دارد گفت: آرامش و صمیمیت در کانون خانواده زمینه ساز پیشرفت فرزندان است.
 
فاطمه دانش یزدی ، اظهار داشت: اسلام آموختن علم و دانش و نیل به مدارج عالیه اجتماعی و علمی و فرهنگی و سیاسی را بر زنان مجاز دانسته است.
 
وی تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با یک جمله زیبا و رسا، خط بطلانی بر تمامی طرز تفکرهای جاهلی کشیده و فرمودند کسب علم و دانش بر همه مسلمانان(چه مرد و چه زن) واجب است.
 
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: همچنین همان حضرت دست دختر خود را نه فقط به جهت عواطف پدری بلکه به عنوان ارج نهادن به مقام ارزشمند زن می‌بوسید و راه و رسم برخورد با زنان را به همگان می‌آموخت .
 
دانش یزدی افزود: احترام و ارزش زن در جامعه تا حدی است که به فرموده رهبر فقید انقلاب «از دامان زن، مرد به معراج می‌رود».
 
وی خاطرنشان کرد: همانطور که مطلع هستید خانواده کوچکترین رکن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نیز رو به صلاح و ترقی می‌رود.
 
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: این بدین خاطر است که اگر کانون گرم خانواده توسط مادر و زن به محیطی آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره تبدیل شود زمینه را برای رشد و تربیت جسمی، تربیتی، فکری و معنوی کودکان که آینده سازان مملکت هستند فراهم می‌سازد و  بر این اساس این وظیفه مهم تمام زنان و مادران این دیار است.
 
دانش یزدی اظهار داشت: از سوی دیگر زنان در عرصه تحقق انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان بزرگ‌ترین حامیان روانی و حتی پیشگامان خط شهادت خویش درخشیده‌اند.
 
وی افزود: امروز نیز که دشمنان برای تضعیف آرمان‌ها و توانمندی این انقلاب به کمین نشسته‌‌اند لازم است زنان پرچم‌دار تفکر انقلابی، توانمندسازی اقتصادی و مقاومت اجتماعی در برابر دشمنان باشند و در برابر همجه‌های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند و با معرفی و نهادینه سازی الگوهای ایرانی و اسلامی کانون خانواده را در برابر این بداندیشی ایمن‌سازی کنند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..