استاندار یزد از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

"محمدعلی طالبی" استاندار یزد با حضور در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب و رسانه های دیجیتال یزد از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید و تاکید کرد: ‌یزد استحقاق انتخاب به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران را دارد.

به گزارش یزدی نیوز"‌محمدعلی طالبی"استاندار یزد به همراه "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار از یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال یزد در محل برگزاری نمایشگاههای دائمی و بین المللی استان بازدید کرد.

‌استاندار یزد در این بازدید در جمع خبرنگاران استان ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه، ‌گفت: امیدواریم با ارزیابی نقاط ضعف و قوت در سالهای آینده نمایشگاهی بهتر از امسال برگزار شود.
"‌محمدعلی طالبی" با بیان اینکه شنبه چهارم اسفندماه شهر «پایتخت کتاب ایران» معرفی می شود، ادامه داد: با اقداماتی که دستگاه های مختلف فرهنگی استان انجام داده اند، یزد استحقاق دریافت این عنوان مهم را دارد.
وی افزود: اگر این عنوان برای یزد محقق شود، اطمینان می دهیم که مسئولان و فعالان فرهنگی استان اهتمام جدی تری برای حفظ آن داشته باشند، کتاب در همه عرصه های زندگی و فعالیت مردم وارد می شود‌ و شاهد تاثیرگذاری کتاب در روند توسعه استان و ارتقای آگاهی مردم خواهیم بود.
طالبی خاطرنشان کرد: به طور قطع پایتخت کتاب ایران جایگاه واقعی خود را در یزد پیدا خواهد کرد و کتابخوانی را تنها از دریچه فرهنگی نخواهیم دید بلکه جزو جدایی ناپذیر همه فعالیت ها خواهد بود.
استاندار یزد گفت: یزد نیازمند کسب چنین عنوان هایی است تا بتواند برنامه های فرهنگی خود را منسجم تر برگزار کند و حمایت دستگاه های دولتی از چنین رویدادهایی، اهتمام مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی را به دنبال خواهد داشت.
طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه یزد یک استان صنعتی است و می توان از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ارتقای شاخص های کتابخوانی بهره برد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است و باید راهبردهای مشخصی برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه داشته باشیم.
گفتنی است در یازدهمین نمایشگاه کتاب، ‌مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال یزد؛ ۲۳۸ ناشر مستقل از سراسر کشور، ۱۳۷ نمایندگی در قالب ۳۲۲ غرفه و ۲۰ غرفه ‌رسانه های دیجیتال، محصولات فرهنگی خود را با تخفیف ۳۰ درصد از تاریخ ۲۷ بهمن تا سوم اسفندماه سال جاری به علاقه‌مندان عرضه کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..