استاندار یزد:

یزد نمود عینی نقش آفرینی دانشگاه در مسیر توسعه است/ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان

«محمدعلی طالبی» در یادمان سی اُمین سال تاسیس دانشگاه یزد بر ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری تاکید کرد و گفت:یزد نمود عینی نقش آفرینی دانشگاه در مسیر توسعه است.

به گزارش یزدی نیوز،استاندار یزد در مراسم یادمان سی امین سال تاسیس دانشگاه یزد که با حضور « منصور غلامی» وزیر علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد، با قدردانی از تمام چهره های اثرگذار و نقش آفرین در تاسیس دانشگاه بیان کرد:این مراسم تبلور بالندگی دانشگاه یزد و توسعه یافتگی استان به مدد تاسیس این واحد دانشگاهی است.

«محمدعلی طالبی» افزود: اگر بخواهیم نقش توسعه دانشگاه را در منطقه ای از کشور شاهد باشیم، بی تردید استان یزد یکی از مثال های عینی این رخداد است و تاسیس دانشگاه یزد و دیگر مراکز آموزش عالی به طور مستقیم نقش و تاثیر خود را بر توسعه استان نشان داد و بسیاری از مناطق  با فعال شدن مراکز دانشگاهی جان تازه ای گرفتند.
طالبی خاطرنشان کرد: تاسیس دانشگاه باعث شد در کنار بحث دانشگاه و تربیت دانشجو دیگر محرک های توسعه نیز در آن مناطق به فعلیت برسد و امروز نیز شاهد بالندگی در جای جای استان هستیم.
وی اظهار داشت:دانشگاه یکی از مراکزی بود که زمینه رقابت سالم بین شهرستان ها و مناطق مختلف را به وجود آورد که به یکی از مطالبات مسئولان محلی و مردم  تبدیل شد و در کنار دانشگاه  و با سرمایه گذاری خود مردم در بخش های مختلف شرایطی فراهم آمد که در سایه این رقابت سالم استان یزد  امروز در ردیف یکی از استان های توسعه یافته کشور محسوب شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت:امیدواریم در شرایط فعلی یزد و  با رویکردهایی که بتواند مشکلات را  برای بهبود روند توسعه به حداقل برساند دانشگاه  نیز بتواند راهبردهای مناسب را در اختیار مدیران محلی و مسئولان استان قرار دهد.
استاندار یزد در پایان بر ضرروت ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان تاکید و بیان کرد:  تعدد مراکز آموزش عالی با تعداد قابل توجه دانشجو نیاز به سامان دهی برای تقویت دانشگاه ها و نقش آفرینی بیشتر مطابق با نیازهای استان را نشان می دهد  و از وزیر محترم علوم درخواست داریم جایگاه دانشگاه ها در سطح استان و در روال اجرای طرح ساماندهی تقویت شوند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..