مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

زنان یزد در مسیر ارتقاء بلوغ فکری با کتاب تغذیه می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: زنان یزد در مسیر ارتقاء بلوغ فکری با کتاب تغذیه می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز فاطمه دانش یزدی در ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب انسان ساز است و می تواند تحولی عظیم در زندگی انسان‌ها ایجاد کند و این تحول اگر از سوی زنان و در بنیان خانواده آغاز شود، به طور قطع اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد.

 
وی با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش اساسی در جامعه ایفا می کنند، افزود: به طور قطع کتابخوانی و قرار دادن منابع مفید در اختیار بانوان می تواند در بالندگی فکری زنان و به تبع آن خانواده و جامعه اثرگذار باشد.
 
دانش یزدی بیان کرد: به طور قطع یک همسر خوب می تواند سلامت روحی، اقتصادی، اخلاقی و عاطفی خانواده خود را تامین کند و اگر بتواند در این حیطه خوب عمل کند، می تواند یک نقش اساسی نیز در جامعه بر جای بگذارد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه بانوان موفق در عرصه‌های هنری، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بسیاری در حال فعالیت هستند، افزود: اگر زندگی این زنان را بررسی کنیم، به طور قطع یک همسر و یک مادر موفق نیز هستند و اگر مطالعات آنها را نیز رصد کنیم، خواهیم دید که آنها نیز  دغدغه‌مند برای به‌روز رسانی اطلاعات خود در مسیر رسیدگی به همسر، فرزندان و خانواده خود هستند.
 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بانوان را طراحان معماری خانواده و جامعه دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌بینیم که نقش یک زن بسیار اثرگذار است و در پی‌ریزی بنیان خانواده، مدیریت یک زن حرف اول را می‌زند.
 
دانش یزدی تصریح کرد: بنابراین زنان با چنین موقعیت و اثرگذاری باید به لحاظ ارتقاء بلوغ فکری تغذیه شوند که در این راستا تلاش شده برخی کتاب‌های استراتژیک که شاه‌کلید بسیاری از برنامه‌ها هستند، به بانوان معرفی شود و این موضوع در حوزه خانواده، جدی‌تر دیده شده است.
 
وی یادآور شد: طرح ملی تاب‌آوری که توسط معاونت زنان ریاست جمهوری اجرا شده در استان یزد نیز در همه شهرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده و یکی از مواردی که در این طرح مورد توجه بوده، بحث کتاب به ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی زنان و اشتغال آنها بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..