نرگس آبیار در یزد:

ظرفیت‌های فیلم‌سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است

نرگس آبیار، کارگردان جوان سینمای ایران با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، معماری و سنتی یزد گفت: این ظرفیت‌ها در فیلم‌سازی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزنرگس آبیار در شب چلچراغ هنر یزد اظهار داشت: یزد پتانسیل فراوانی در عرصه فیلم‌سازی دارد که باید از آن به صورت کامل برای ساخت فیلم استفاده کرد.

 
وی با اشاره به برخی بافت‌ها و آثار تاریخی یزد بیان کرد: با فیلم‌سازی در این شهر علاوه بر معرفی شهر یزد، می‌توان آگاهی مردم را در زمینه حفظ و نگهداری این آثار افزایش داد.
 
توجه ویژه به هنر و موسیقی در شب‌های فرهنگی یزد 
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در این همایش ضمن قدردانی از همراهی شورای شهر، معاونت فرهنگی ارشاد و انجمن سینمای جوانان یزد عنوان کرد: هفتمین شب فرهنگی یزد به بررسی هنر در این استان پرداخته است.
 
عباس ملازینلی افزود: از میان هنرهایی که در این سلسه نشست‌ها بررسی می‌شود باید به دو هنر سینما و موسیقی توجه ویژه‌ای داشت.
 
وی ادامه داد: در مدت ۴۰ سال گذشته، یزد در تمامی هنرها پیشرفت خوبی داشته و باید فرصت را برای پیشرفت بیشتر هنر در این شهر تاریخی با برگزاری این همایش‌ها غنیمت شمرد.
 
ساخت ۷۰ فیلم با محوریت فرهنگ و دغدغه مردم یزد
 
محمدرضا بحری از نویسندگان و کارگردانان استان یزد نیز در این همایش عنوان کرد: میان سینما و موسیقی نزدیکی بسیاری وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی در عرصه فیلم‌سازی بهره گرفت.
 
این کارگردان یزدی با اشاره به تاریخچه سینما در یزد ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی پیشرفت شگرفی در سینما و فیلمسازی صورت گرفت به گونه ای که در دهه ۷۰ فیلم‌هایی با محوریت دغدغه مردم یزد و فرهنگ آنها ساخته شد.
 
بحری به ۵۰ فیلم برتر ساخته شده بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی مانند یه حبه قند، نفس، سبیل مردونه، خنجر سبز و… بر فرهنگ مردم یزد تکیه دارد و از پر محتواترین فیلم‌های ساخته شده طی این سالهاست.
 
وی با اشاره به درخشش هنرمندان یزدی در حوزه فیلم سینمای مستند نیز عنوان کرد: از جمله این هنرمندان می‌توان به حسن نقاشی، علیرضا دهقان و در حوزه سینمای داستانی می توان به رقیه توکلی، رضا حاج غلامی و مجتبی حسنی اشاره کرد.
 
مردم باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام کنند
 
غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این همایش اظهار داشت: مردم یزد باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام کنند و این امر نیازمند اقداماتی توسط مسئولان استان یزد است.
 
وی ادامه داد: بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر اقداماتی در زمینه ارتقاء هنر صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری اولین مسابقات هنری در مدارس یزد، ساخت سینمای دانش آموزی و… اشاره کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..