استاندار یزد:

مراکز آموزش عالی در استان یزد نیازمند ساماندهی است

استاندار یزد گفت: مراکز آموزش عالی در استان یزد نیازمند ساماندهی است و به واسطه آمادگی ذهنی که در این زمینه وجود دارد، یزد آماده اجرای آزمایشی این طرح است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه یزد که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: تلاش تمام افرادی که در تاسیس دانشگاه یزد اثرگذار بوده و نقش آفرینی کرده اند و تمام افراد که در طول مسیر بالندگی دانشگاه یزد همراه این دانشگاه بوده اند، قابل تقدیر است.

 
وی افزود: اگر بخواهیم نقش دانشگاه را در توسعه یک استان بررسی کنیم، به طور قطع بهترین گزینه استان یزد است که دانشگاه آن نقش بی بدیلی در توسعه این استان داشت.
 
طالبی ادامه داد: دانشگاه یکی از مراکزی بود که یک رقابت سالم را بین شهرستانها و مناطق مختلف برای توسعه به وجود آورد و مطالبه دانشگاه یکی از مطالبات اصلی مردم بود و با سرمایه گذاری خود مردم در بخش های مختلف، شرایطی فراهم شد که یزد در سایه یک رقابت سالم، یکی از استانهای توسعه یافته کشور محسوب می شود.
 
استاندار یزد بیان کرد: امیدواریم در شرایط فعلی استان با رویکردهایی که الزاما باید در استان برای به حداقل رساندن مشکلات مردم و رفع چالش های توسعه داشته باشیم، دانشگاه در کنار ما باشد و راهبردهایی را برای رفع مشکلات به مسئولان ارائه دهد.
 
طالبی با درخواست از وزیر علوم در مورد ساماندهی مراکز آموزش عالی یزد خاطرنشان کرد: یزد به واسطه تعداد بسیار زیاد مراکز آموزش عالی با تعداد زیاد دانشجو، به شدت نیازمند ساماندهی مراکز آموزش عالی است.
 
وی تصریح کرد: پراکندگی هایی که در حوزه مراکز آموزش عالی در استان وجود دارد، باید کاهش پیدا کند و باید جایگاه دانشگاه ها را در سطح استان در قبال اجرای طرح ساماندهی تقویت کنیم.
 
استاندار یزد یادآور شد: خوشبختانه طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی ظاهرا در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته و با توجه به اینکه در یزد به دلیل طرح موضوع، آمادگی ذهنی لازم وجوود دارد، آمادگی داریم استان پیشرو در زمینه ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..