معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

‌یزد می‌تواند پایلوت ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: یزد می‌تواند از استان های پایلوت در ارائه خدمات رفاهی، درمانی، تفریحی و گردشگری به بازنشستگان کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوزچهاردهمین شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "‌جمشید تقی زاده" مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، "محمدحسین ریاحی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای شورا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌در این نشست فعالیت در صندوق بازنشستگی کشور را سخت ‌و حساس دانست و گفت: بسیاری از مراجعات و مطالبات مردمی متوجه این صندوق است که در یک سال گذشته شاهد ارائه خدمات خوبی به بازنشستگان و خانواده آنها بوده ا‌یم.
"‌علی زینی وند" ادامه داد: یزد از مستعدترین استان‌ها برای اجرای برنامه‌های صندوق بازنشستگی است و می تواند در حوزه های گردشگری، سلامت ‌و درمان و رفاهی به بازنشستگان کشور خدمات ارائه دهد.
وی افزود: استان یزد می‌تواند از استان های پایلوت و الگو در خدمات دهی به بازنشستگان در حوزه‌های مختلف باشد و به ویژه در حوزه گردشگری این ظرفیت را دارد که میزبان شایسته‌ای برای بازنشستگان و خانواده های آنها باشد.
زینی وند خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان این آمادگی را دارد که با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به ایجاد دهکده سلامت و مجموعه رفاهی، تفریحی برای سالمندان و بازنشستگان نماید.
 
 
افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت های رفاهی و خدماتی صندوق بازنشستگی کشور
 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال جاری ۲۰ درصد ظرفیت های رفاهی و خدماتی این صندوق اضافه شده است.
"جمشید تقی زاده" با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد، ادامه داد: از این استان بزرگانی برخاسته اند و با گفتارشان دنیا را متحول کردند، امروز نیز در شرایط سخت کشور یزد می‌تواند نقش‌آفرین باشد و به ویژه برای ارتقای وضعیت بازنشستگان کمک کند.
وی افزود: در بحث رفاهی و تفریحی تعداد سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ ‌هزار به ۲۵۰ هزار مورد رسیده است و در سال جاری دو هزار میلیارد تومان منابع مالی به صندوق بازنشستگی کشوری تزریق کرده ایم.
تقی زاده خاطرنشان کرد: مشکلات صندوق با نقد عالمانه و منصفانه، تدابیر علمی و نگاه امیدوارانه به آینده قابل حل است و حداقل ۵۱ درصد مشکلات با هم افزایی دستگاه ها در شورای هماهنگی استان ها قابل ‌رفع می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: لازم است در استانها زیرساخت‌های لازم برای رفاه بیشتر و افزایش سلامت جسم و روان بازنشستگان فراهم شود.
"محمدحسین ریاحی" اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برنامه ریزی درست و مناسب زمینه استفاده بیشتر بازنشستگان و خانواده های آنها از ظرفیت های مجموعه های فرهنگی، ورزشی و رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را فراهم آور‌یم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..