رییس اتحادیه بزازان یزد:

۱۵ درصد پارچه‌ی بازار تولید داخل است/فروش پارچه‌ی قاچاق نداریم

رییس اتحادیه بزازان یزد گفت: هر چند تاکنون افزایش قیمت در حوزه فروش پارچه اتفتاق نیفتاده ولی با توجه افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر تجارت پارچه چنین احتمالی دور از ذهن نیست.

به گزارش یزدی نیوز«حسین قزوینی» با اشاره به فروش فوق‌العاده این صنف در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: روند فروش فوق‌العاده این صنف با توجه به درخواست افراد به اتحادیه، بررسی فاکتورها و روند برگزاری فروش و صحت و سقم آن اتفاق می‌افتد. 

 
وی از احتمال افزایش قیمت در واحدهای صنف بزازان تا عید نوروز خبر داد و گفت: هر چند تاکنون افزایش قیمتی در مورد پارچه نداشته‌ایم اما به دنبال افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر تجارت پارچه، احتمال افزایش قیمت در این واحدها وجود دارد. 
 
این مسئول تاکید کرد: خوشبختانه صنف بزاز و پارچه‌‌فروش یکی از کم تخلف‌ترین اصناف در یزد است هرچند که که طی بازرسی‌های محسوس و نامحسوسی که از واحدها صورت می‌گیرد، همواره مشکلاتی مانند عدم برخورداری از پروانه کسب مشاهده می‌شود که برخورد با چنین مواردی به دللی کمبود نیرو در اداره اماکن و روند کند رسیدگی دشوار است. 
 
وی عمده پارچه‌های بازار یزد را مربوط به تولیدات خارجی دانست و تصریح کرد: متاسفانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پارچه‌های بازار یزد در داخل کشور تولید و مابقی از خارج کشور تامین می‌شود.
 
قزوینی تنها یک درصد پارچه خارجی موجود در بازار یزد را قاچاق عنوان و اظهار کرد: برخورد‌های شدید قانونی و به صرفه نبودن فروش پارچه‌های قاچاق باعث شده که شاهد عدم ورود پارچه‌های قاچاق به بازار استان مگر در مواردی اندک باشیم.
 
وی تعداد فعالان بازار پارچه یزد را ۲۶۰ مورد ذکر کرد و گفت: یکی از مناطق اجتماع بزازان یزد در خیابان دکتر مسعود(نعیم‌آبادی) است که به دلیل وجود محل پارک مناسب و دسترسی بهتر مورد استقبال برخی فعالان این صنف قرار گرفته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..