معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

توجه به جوانان،ارتقا مشارکت اجتماعی و کارآمدی در جامعه/با اعتماد به مردم امنیت پایدار نهادینه می شود

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در تبیین برنامه های این حوزه توجه به جوانان،ارتقا مشارکت اجتماعی و کارآمدی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:با اعتماد به مردم امنیت پایدار در بخش های مختلف نهادینه می شود.

به گزارش یزدی نیوز«احمد ترحمی بهابادی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد پس از معارفه رسمی و در تشریح برنامه های خود گفت:در آغازین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی با افتخار به گذشته و امید به آینده روشن و با توجه به شرایط خطیر کنونی کشور ،مهم ترین کار ویژه سیاسی؛تحکیم سیاست داخلی مبتنی بر انسجام ملی و سیاسی،افزایش کارآمدی،ثبات داخلی و نیز تحقق برنامه های سیاسی دولت تدبیر و امید جهت تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 
 
***در این گزارش به تشریح دیدگاه ها و برنامه های معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد که همزمان با شورای اداری استان معارفه رسمی وی صورت گرفت،پرداخته می شود:
 
 
«احمد ترحمی بهابادی» بیان کرد:اکنون که گفتمان غالب استان،نگاه توسعه محور و متوازن در چارچوب حکمرانی خوب و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته است حوزه سیاسی باید بستر ساز این حرکت عظیم باشد که توفیق ما در گرو همگاری موثر دولت،نهادها و مردم است و  باید تلاش کنیم که توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد و در عرصه عمل،با مشارکت اصحاب فکر و رسانه ،جوانان،احزاب ؛ تشکل های سیاسی و مذهبی،سازمان های مردم نهاد و موسسات اجتماعی شرایط توسعه استان را فراهم و راه را هموار سازیم.
 
 
*هر سخن،تصمیم و عمل ما باید امید آفرین،نشاط بخش و اعتماد ساز باشد
 
 
ترحمی افزود:مدیران باید بدانند که اکنون فرصت آزمون و خطا و رکود و خمودی نیست و هر تصمیمی از سوی آن ها باید در راستای سیاست های دولت و باری از دوش مردم بردارد نه اینکه گره ای بر مشکلات بیفزاید.هر سخن و تصمیمی از سوی آنان امید آفرین،نشاط بخش و اعتماد ساز باشد و مدیران دستگاه های اجرایی  بپذیرند که تحریم ها و دشمنی استکبار شرایط متفاوتی را رقم زده و ما را در برابر یک جنگ روانی و اقتصادی تمام عیار قرار داده است و در این شرایط تصمیمات کارگشا و متناسب با شرایط روز کار ساز است.
وی یادآور شد:رکود و جمود،بی برنامگی و بی انضباطی فرصت را از ما می گیرد و اعتماد عمومی را که سرمایه نظام است خدشه دار می سازد باید با کار و تلاش شبانه روزی و تصمیمات هوشمندانه نسبت به رفع موانع تولید،ایجاد اشتغال،خلق فرصت های جدید و سرمایه گذاری اهتمام ورزید و برای افزایش روحیه امید گام برداشت.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:جلب اعتماد عمومی تنها با شفاف سازی و پاسخگویی به مردم میسر می شود.اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی در کشور است که ضروریست روز به روز تقویت شود و امروز هر سخن،پیام،تصمیم و یا عملی که باعث تضعیف روحیه مردم و نا امید ساختن جامعه شود خیانتی بزرگ و گناهی نابخشودنی است.
ترحمی خاطرنشان کرد:در حوزه سیاسی تقویت انسجام،وحدت،همگرایی و پیشبرد امور با بلوغ سیاسی بدون تنش و فضای باز تعاملی نیاز است و تنوع سلایق و دیدگاه ها به فال نیک گرفته شود و از آن به عنوان فرصتی در جهت شکوفایی استفاده کرد تا تهدیدهای فرضی و ساختگی به فرصت تبدیل شوند.
 
 
* به پایداری  امنیت روانی،اقتصادی و اجتماعی می اندیشیم
 
 
معاون استاندار یزد اظهار داشت:در حوزه امنیت به پایداری و ثبات امنیت روانی،اقتصادی و  اجتماعی می اندیشیم و با توجه به مولفه های امنیت پایدار از امنیتی شدن فضای جامعه پرهیز داریم زیرا امنیت مقوله ای سیاسی،جناحی و گفتمانی نیست؛نگاه به امنیت تابع شرایط روز و تامین همه مولفه های آن است.
وی افزود:احساس امنیت بیشتر از امنیت می تواند در کاهش تنش های اجتماعی موثر باشد و در تقویت زیرساخت های امنیتی با تاکید بر نیروهای مومن و متعهد نهادهای امنیتی،انتظامی و نظامی باید از ظرفیت سرمایه های اجتماعی و سیاسی استان به شکلی شایسته استفاده کرد.
ترحمی ادامه داد:ما اعتقاد داریم اگر به حقوق مردم احترام بگذاریم،اگر آزادی های قانونی را نهادینه سازیم،اگر دیوار بی اعتمادی را از میان برداریم و به مردم اعتماد کنیم امنیت پایدار نهادینه می شود و رکن مهم امنیت پایدار نیز همین مردم و حفظ کرامت انسانی در رعایت حقوق شهروندی است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد:ما خود را موظف به رعایت اخلاق و ادب در گفتار و کردار و استفاده از ادبیات فاخر در محاورات و جلسات و حتی در برابر منتقدین می دانیم زیرا انتقاد حق مسلم جامعه و فرصتی برای اصلاح امور محسوب می شود.
وی رسانه ها را چشم بیدار جامعه دانست و پاسخگویی صادقانه به فعالان این عرصه را فرصتی موثر برای تقویت کارآمدی و مسئولیت پذیری شرح داد.
 
 
*بستر سازی برای اجرای منشور حقوق شهروندی و  مشارکت حداکثری در انتخابات آینده
 
 
«احمد ترحمی بهابادی» در ادامه سخنان خود گفت:اجرای منشور حقوق شهروندی و نظارت بر اجرای آن در دستگاه های اجرایی استان،بسترسازی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد مشارکت حداکثری،پیگیری خواسته های صنفی و سیاسی با نگاه جلوگیری از نارضایتی،ایجاد نشاط سیاسی در استان به منظور تقویت و ارتقا مشارکت در انتخابات سال ۹۸،فراهم کردن زیرساخت ها و اجرای طرح ساماندهی مهاجرین خارجی با هدف کاهش تنش های اجتماعی و امنیتی از سرفصل های پیش روی این حوزه است.
ترحمی مدیریت کم آبی در استان و جلوگیری از تنش های سیاسی،محلی و منطقه ای؛اهتمام بر تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی،تقویت و توسعه صنعت گردشگری،پیشگیری و مقابله با قاچاق کالابا هدف افزایش ریسک قاچاق و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال،تعامل با جریان های سیاسی و تقویت همدلی در استان را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.
وی افزود:پاسخگو بودن به اصحاب رسانه در راستای شفافیت،کارآمدی،نظارت و پایش اجرای برنامه ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان،توانمندسازی سمن ها،تعامل و هم افزایی با گروه های مرجع و نخبگان به منظور گفتمان سازی با رویکرد ارتقا سرمایه های اجتماعی،صیانت از فرهنگ دینی ، تقویت انسجام اجتماعی و تقویت امنیت در حوزه کویر را ضروری دانست.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان با دعوت از همفکری و همکاری گروه های مختلف کاری،اجتماعی و سیاسی در استان بیان کرد:نظارت بر مسیرهای ترانزیتی،مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا،توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی زنان و تحکیم بنیان خانواده ،توجه ویژه به جوانان و بانوان از مهم ترین برنامه ها و اولویت کاری در حوزه سیاسی،امنیتی و اجتماعی است.
گفتنی است در شورای اداری استان اجرای طرح ارتقاء سواد رسانه ای با حمایت شورای اجتماعی کشور از سوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تشریح و  همکاری همه دستگاه های اجرایی در تحقق اهداف این طرح مورد تاکید قرار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..