معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد:

۷۳۰ نفر در دوره‌های امداد و نجات هلال احمر شرکت کردند

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در طول شش ماه اخیر بیش از ۷۳۰ نفر دوره‌های مقدماتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، حامد صدیقی اظهار داشت: سهم مردان از این دوره‌ها ۵۱۶ نفر و سهم زنان ۲۱۵ نفر بوده و این دوره‌ها در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، بهاباد، خاتم، مهریز، میبد، مهریز و یزد برگزار شده است.

 
وی افزود: دوره مقدماتی امداد ۲۴ ساعته و دوره مقدماتی نجات نیز ۶۶ ساعته است و گذراندن این دوره ها پیش‌نیازی برای شرکت در دوره‌های تخصصی همچون پیش‌بیمارستانی، تغذیه اضطراری، اسکان اضطراری، نجات در جاده، نجات در آوار و دوره‌های متعدد تخصصی دیگر است.
 
صدیقی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات باید ابتدا دوره کمک‌های اولیه را بگذارنند، بیان کرد: معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر در سطح استان به آموزش همگانی مردم (کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات) آموزشهای تخصصی امدادگران و نجاتگران و آموزش ضمن خدمت کارکنان برای توانمندسازی گروه‌های مختلف گوناگون و با هدف ارتقاء تاب آوری جامعه اقدام می‌کند.
 
صدیقی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی و ترجمان دانش در راستای ماموریت های هلال احمر از دیگر اقدامات این معاونت است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..