استاندار یزد:

ثبت جهانی زیلو آغازی برای بهره‌برداری گسترده است

استاندار یزد با اشاره به ضرورت معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های میراثی استان به مردم جهان،گفت: ثبت جهانی زیلو آغاز کار برای بهره‌برداری از این میراث ارزشمند است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با بیان این که ثبت جهانی زیلو نشان دهنده همیت مردم میبد است، اظهار کرد: توسعه میبد به دست مردم صورت گرفته است.

 
وی مشارکت عموم مردم را مهمترین ویژگی میبد در استان یزد دانست و افزود: سرمایه گذاران میبدی سرمایه‌های اجتماعی این شهرستان هستند.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان این که سرمایه گذاران استان یزد گرین کارت برای دیدن بدون تشریفات مسئولان نظام را دریافت می کنند، گفت: استان یزد با اتکا به سرمایه گذاران مردمی بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد.
 
طالبی بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اولویت های جدی استان یزد برای توسعه بیش از پیش دانست و بیان کرد: امیدواریم رییس سازمان میراث فرهنگی مبلغ خوبی برای تقویت ظرفیت‌های میراثی استان یزد در کشور باشد.
 
این مسئول ثبت جهانی زیلو را آغاز کار برای بهره‌برداری از این میراث ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد خوشه زیلو، ارائه تسهیلات گسترش فعالیت های زیلوبافی در میبد و جذب کمک های علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی از جمله اقدامات در دستور کار استان یزد برای حمایت از زیلوی میبد است.
 
استاندار یزد در پایان با بیان این که ما در نظر داریم در آینده نمونه های دیگری از ظرفیت های میراث فرهنگی استان را به جهانیان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه استان یزد مستلزم معرفی تمام ظرفیت‌های این استان به مردم ایران و جهان است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..