عضو شورای شهر یزد:

جای خالی زنگ مطالعه در مدارس/کتابخوانی مدارس تقویت شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه مطالعه در میان قشر نوجوان و دانش‌آموز در استان یزد ضعیف است، گفت: جای زنگ مطالعه در مدارس خالی است.

به گزارش یزدی نیوز الهه جورابی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب یزد در ستاد خبری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم است همانگونه که ر مدارس ساعتی برای ورزش در نظر گرفته می شود، ساعتی نیز به امر مطالعه اختصاص یابد و دانش آموزان موظف شوند کتابهایی که مطالعه کرده اند در این ساعت معرفی و نقد کنند تا به تدریج به کتابخوانی عادت کنند.

 
وی افزود: اکنون در مدارس تنها به کتابهای آموزشی پرداخته شده و بحث مطالعه آزاد تقریبا به طور کامل فراموش شده است.
 
جورابی، مطالعه را نیاز هر انسان و از ملزومات زندگی سعادتمندانه دانست و گفت: مطالعه باید از دوران نوجوانی و حتی کودکی در بین افراد نهادینه شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: کودکان ما تا زمانی که در حال تحصیل هستند، اغلب در مدارس و خانواده ها به مطالعه کتب درسی تشویق می شوند و بعد از زمان تحصیل نیز اغلب درگیر کار و مسائل دیگر زندگی روزمره هستند و اینگونه است که مطالعه در دوره های مختلف زندگی مورد غفلت واقع می شود.
 
جورابی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که اکنون در حال وقوع است، فرهنگ سازی در زمینه قصه گویی توسط نهاد کتابخانه های عمومی یزد است اما هنوز استقبال خوبی از آن صورت نگرفته و لازم است در زمینه آن اطلاع رسانی شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..