مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:

کنترل مصرف آب صنعت نرخ بیکاری یزد را از ۶ به ۱۴ درصد رساند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در حوزه صنعت در مقطعی رشد شتابنده داشت،‌ گفت: کنترل مصرف آب در این بخش، نرخ بیکاری یزد را از ۶ به ۱۴ درصد رساند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی جوادیان‌زاده در جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، شرب و خانگی اظهار داشت: روند کاهش مصرف در همه حوزه‌ها به ویژه کشاورزی اجباری است.

 
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی از یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون مترمکعب در سال ۸۲ به ۹۰۷ میلیون مترمکعب در سال گذشته رسیده است، عنوان کرد: این میزان کاهش مصرف به دلیل مدیریت مصرف آب نبوده بلکه به دلیل محدودیت منابع آبی بوده است.
 
جوادیان زاده با بیان اینکه در زمینه آب شرب و بهداشت نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در بخش شرب و بهداشت هر سال با رشد ۲.۷ درصدی استفاده از منابع آب مواجهیم و با وجود صرفه‌جویی مردم یزد در این زمینه، همچنان نگرانی برای تامین آب شرب مردم این استان در بلندمدت وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد بیان کرد: در حال حاضر نیمی از آب شرب استان یزد از طریق خط انتقال و بقیه از منابع آبی استان تامین می شود اما متاسفانه منابع داخلی کیفیت مناسبی برای شرب ندارند و نمی‌توان به آنها اتکا کرد.
 
وی، روند مصرف آب در حوزه صنعت را نیز پرشتاب دانست و افزود: بیشترین میزان مصرف آب در این حوزه مربوط به سال‌های ۸۰ تا ۸۸ است و از آنجا که یزد به استانی صنعتی تبدیل شده، انتظار می‌رفت این رفت شتاب بیشتری بگیرد اما از سال ۸۹ میزان مصرف آب در حوزه صنعت کنترل شد.
 
جوادیان زاده در عین حال تصریح کرد: کاهش مصرف آب در حوزه صنعت، نرخ بیکاری استان یزد را از شش درصد به ۱۴ درصد رساند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..