کمبود عرضه گوشت علت عدم تاثیر اقدامات تنظیم بازار

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار کرد: کمبود عرضه و قیمت‌ بالای گوشت موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تاثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز«علی افشارپور»  با اشاره به کمبود میزان گوشت توزیعی تنظیم بازار در یزد، تصریح کرد: هر چند که در راستای تعدیل قیمت‌ها، گوشت قرمز و گوشت مرغ تنظیم بازار به طور مستمر در حال توزیع است اما کمبود عرضه و قیمت‌ بالا، موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تاثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.

 
وی افزایش سهیمه گوشت تنظیم بازار یزد را لازمه کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌های پشتیبان امور دام باید از خروج دام ممانعت کنند و جهادکشاورزی نیز نسبت به افزایش سهمیه یزد اقدام کند. 
 
این مسئول با تاکید بر جلوگیری بدون مجوز گوشت قرمز و گوشت مرغ از استان در راستای کنترل قیمت‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت جهادکشاورزی، مرغداران استان گوشت مرغ را برای تنظیم قیمت این کالا با ۲۰۰۰ تومان کمتر از بازار آزاد و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند.
 
وی با بیان این که مشکل قیمت گوشت مرغ و گوسفند یک مشکل کشوری است، گفت: با وجود افزایش جوجه‌ریزی و تولید در استان، تاثیر قیمت سایر استان‌ها و واردات گوشت بر قیمت‌های استان مشهود است.
 
«سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی جهادکشاورزی استان یزد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، قیمت کنونی هر کیلو گوشت‌مرغ در بازار یزد را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این نرخ برای هر کیلو گوشت‌مرغ تنظیم بازار، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. 
 
وی در رابطه با قیمت گوشت قرمز گوسفندی نیز بیان کرد: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در یزد نیز در حال حاضر بیش از ۸۳ هزار تومان است که این نرخ برای گوشت قرمز تنظیم بازار در انواع منجمد قطعه‌بندی ۳۸ هزار تومان و برای گوشت گرم ۴۳ هزار تومان است.
 
این مسئول در رابطه با سامانه توزیع گوشت تنظیم بازار جهاد کشاورزی، تصریح کرد: هرچند سامانه مذکور در تهران با دریافت کدپستی، متقاضیان را تایید می‌کند ولی در آینده نزدیک این سامانه در یزد بر اساس دریافت کد ملی سرپرست خانوار فعالیت خواهد کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..