جهش اقتصادی یزد در گرو رفع موانع صادراتی است

نایب رییس اتاق بازرگانی یزد با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های میان یزد و سری لانکا، گفت: استان یزد آمادگی لازم برای جهش در تمام زمینه‌ها را دارد .

به گزارش یزدی نیوز«غضنفر میرجلیلی» در دیدار فعالان اقتصادی استان یزد با سفیر سری لانکا، کشور آن‌ها را پیشرو در زمینه صادرات چای، قهوه، فلفل، الماس و یاقوت دانست و اظهار کرد: با توجه به این که ۲۸ درصد از تولید ناخالص ملی سری لانکا در زمینه صنعت است، سهم ایران در واردات پارچه، مواد معدنی، تجهیزات حمل و نقل تنها هفت درصد است .

 
وی با بیان این که باید سهم ایران به ویژه استان یزد در صادرات به سری لانکا افزایش یابد، افزود: یکی دیگر از نقاط قوت سری لانکا، صنعت گردشگری است که با داشتن سواحلی آرام و سالم می توانیم در این زمینه هم همکاری بسیار خوبی داشته باشیم .
 
نایب رییس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به این که استان یزد آمادگی لازم برای جهش در تمام زمینه ها را دارد، گفت: اگر موانع برسر راه فعالان اقتصادی برداشته شود استان یزد رشد اقتصادی بسیار خوبی خواهیم داشت .
 
«شریف انیس» سفیر سری لانکا در ادامه با بیان این که در میان سفرهایی که به شهرهای مختلف ایران داشتم اولین انتخاب من یزد است، اظهار کرد: سری لانکا آماده همکاری در زمینه های تجارت، گردشگری، فرهنگی و صادرات با ایران و به ویژه یزد است .
 
وی فعالان اقتصادی یزد را به برقراری روابط دوجانبه، حرکت به سمت گردشگری و سرمایه گذاری مستقیم خارجی تشویق کرد و افزود: با توجه به این که ایران در زمینه واردات چای سری لانکا بهترین خریدار این کشور است باید در سایر حوزه ها نیز همکاری های خوبی باهم داشته باشیم .
 
سفیر سری لانکا به تقویت تولید چای سری با هدف حفظ صادر کنندگانی نظیر ایران اشاره کرد و گفت: واردات در بعضی از حوزه ها از ایران نیز هدف دیگر سری لانکا است که امیدواریم با رفع مشکلاتی در زمینه سیستم بانکی، نقل و انتقال پول و عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور روابط دوستانه ما افزایش یابد .
 
وی خاطرنشان کرد: طی رایزنی های صورت گرفته بین مقامات عالی دو کشور امیدواریم این پروازها تا دو یا سه ماه آینده صورت گیرد .
 
شریف انیس به مشکلات بر سر راه ایران برای صادرات به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود همه این مشکلات ایران به فعالیت خود ادامه داده است و ما می دانیم که برای ایران محدودیت وجود ندارد .
 
این مسئول در پایان به سابقه طولانی ایران با سری لانکا اشاره و خاطرنشان کرد: ایران همیشه در صحنه های بین المللی به کمک سری لانکا آمده است و ما نیز اکنون همین کار را برای ایران انجام می دهیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..