معاون اقتصادی استاندار یزد:

لزوم خودباوری اقتصادی و کارآفرینی بر مبنای تکمیل زنجیره تولید/ توسعه همه جانبه به ایفای نقش بانوان و جوانان وابسته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد توجه به خودباوری اقتصادی و کارآفرینی بر مبنای تکمیل زنجیره تولید را از ضرورت های پیش روی کشور دانست و بیان کرد:توسعه همه جانبه به ایفای نقش بانوان و جوانان وابسته است.

به گزارش یزدی نیوزنشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد،«علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار،« فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جمعی از مسئولان این حوزه در سالن کوثر برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:توجه به ایفای نقش بانوان و جوانان در زمینه  اقتصادی با تاکید بر مولفه های اقتصاد مقاومتی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های شاخص دولت تدبیر و امید است.
«علی زینی وند» افزود:بیانیه گام دوم که همزمان با شکوه چهل سالگی انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد نقشه راهی موثر و روشن است تا بتوانیم با مرور گذشته،تکیه بر افتخارات ملی و ترسیم آینده در مسیر رفع مشکلات و تحقق فرصت هایی بهتر گام برداریم.
زینی وند بیان کرد: یزد استانی بهره مند از ظرفیت خلاقیت ،سازگاری با  مشکلات طبیعت و الگوهای شاخص اجتماعی و اقتصادی در سطح دنیاست و ضروریست این سرمایه ها به عنوان پشتوانه توسعه اثربخش مورد توجه بیشتری قرار گیرند.
وی اظهار داشت:کشور ایران در وضعیت پنجره جمعیتی قرار دارد و اکثریت نیروهای فعال را جوانان تشکیل می دهند که سال هاست نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه اقتصاد و تولید غفلت شده و  خوشبختانه با رویکردهای جدید تلاش برای ارتقا این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
معاون اقتصادی استاندار یزد گفت:مدرک گرایی، بخشی نگری،نظام اداری گسترده  و دولت محوری در حوزه اقتصادآفت هایی هستند که کشور را با آسیب مواجه ساخته اند و با  توسعه نگاه فنی و حرفه ای در استان برآنیم مهارت آموزی  جایگزین مدرک گرایی شود.
زینی وند با اشاره به  اهمیت تقویت گفتمان دانش بنیان و فناور محور در عرصه تولید و اقتصاد افزود:بانوان و جوانان می توانند با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه های نوین مسئولان را با نگاه خود همراه ساخته و حرکت کشور به سمت مشاغل خُرد و خانگی را سرعت ببخشند.
وی  خاطرنشان کرد:موفقیت کسب و کار و ایجاد شغل در عصر حاضر بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید است و در این مسیر کشور از زیرساخت های خوبی برخوردار است و باید تلاش را بر اصلاح قوانین، جهت دهی دیدگاه ها و تقویت فرهنگ کارآفرینی متمرکز کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان بیان کرد:در فضای فعلی اقتصادی و مشکلات تحمیلی از سوی دشمنان وظیفه داریم با تمام توان از کشور حمایت و دفاع کنیم و خودباوری اقتصادی و همبستگی ملی را سرلوحه امور قرار  دهیم تا بتوانیم در مسیر آینده سازی کشور به شکلی دقیق عمل نماییم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..