۷۰ درصد بانوان جویای شغل در یزد فارغ التحصیل دانشگاهی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از بانوان جویای شغل در استان یزد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین ریاحی  در نشست بانوان فعال استان در حوزه اقتصادی و اشتغال استان یزد اظهار داشت: مدیریت در جامعه نقش بسیار بسزایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور و جامعه دارد.

 
وی با تاکید بر اینکه زمانی که از جامعه به کانون گرم خانواده می‌رسیم هم نقش مدیریت خانواده در پیشرفت و موفقیت آن بسیار مهم و تاثیرگذار است گفت: امروز به حمدالله مدیریت خانواده در دستان زنان قرار دارد و آنها هم با درایت، محبت و اولویت‌بندی این موضوع مهم را انجام می‌دهند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مباحث مربوط به خلاقیت و کارآفرینی خاطرنشان کرد: باید یک مشکل و خللی در فرایندی وجود داشته باشد که ما را به تفکر وادار کند و بیاندیشیم تا متوجه شویم چطور از این مشکل عبور کنیم.
 
ریاحی عنوان کرد: وقتی در حوزه کارآفرینی و مدیریت بررسی و دقت کنیم، متوجه می‌شویم که خلاقیت و ایده‌پردازی به عنوان رکن اساسی کار مورد توجه است و بدون این دو حوزه نمی‌توان کارآفرین یا مدیر خوبی بود.
 
 
وی افزود: در واقع اگر امروز ما در مباحث اقتصادی و اجتماعی نیازمند کارآفرینی هستیم، مطمئن هم هستیم که این مهم از عهده بانوان برمی‌آید و آنها می‌توانند با خلاقیت و ایده‌پردازی خود، به کارآفرینی در این زمینه بپردازند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز خوشحالیم بانوان ما در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و سایر عرصه‌ها حضور دارند و می‌توانند موجب افتخار برای جامعه باشند.
 
ریاحی افزود: بیش از ۲۰ درصد از جمعیت شاغل استان یزد را در حال حاضر بانوان به خودشان اختصاص داده‌اند و خوشحالیم که امروز بانوان به یک مقامی از علم و آگاهی رسیده‌اند و توانسته‌اند سکوهای دانشگاهی و علم را به خودشان اختصاص دهند و در تمام عرصه‌های علمی حضور فعالی داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: از ۲۲ هزار بانوی یزدی که آمادگی انجام کار را دارند، نزدیک به ۱۴ هزار نفر معادل ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که امروز بانوان ما در سطح استان به سمت و سوی کسب علم و دانش پیش رفته‌اند و می‌توانند امروز در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال فعالیت داشته باشند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه شاید برخی از رشته‌های دانشگاهی متناسب با حضور بانوان در حوزه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی نتوانسته باشند سهم لازم از بازار اشتغال مرتبط را به خودشان اختصاص دهند گفت: باید توسعه دانش به مفهوم بهره‌مندی از مهارت در حوزه دانش را در بانوان با جدیت دنبال کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..