یزدی‌ها در مخالفت با FATF تجمع کردند

تعدادی از دانشجویان، طلاب و مردم یزد در تجمع خود در مخالفت با تصویب لوایح FATF، هدف خود از این تجمع را گامی در جهت مقابله با اقدامات نامناسب برخی دولتمردان دانستند.

به گزارش یزدی نیوزجمعی از دانشجویان، طلاب و عموم مردم یزد از شامگاه پنجشنبه تا نماز جمعه در اعتراض به اصرار مسئولان جهت تصویب لوایح FATF در مسجد ملااسماعیل یزد تجمع کردند.

 
در این تجمع مردمی که شرکت کنندگان در آن پلاکاردهایی در مخالفت با این لوایح در دست داشتند، مراتب اعتراض خود را بیان کردند.
 
دانشجویان شرکت کننده در این محفل، درباره این تجمع اظهار داشتند: علت اصلی اعتراض ما نسبت به این لوایح کاملا بر مبنای احکام  الهی است، آن‌جاکه می‌فرماید: یهود و نصارا تا زمان پیروی مطلق از تو راضی نمی‌شوند.
 
 
دانشجویان حاضر در این تحمع با اشاره به ترسیم خط مشی گام دوم  انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند:  امروز برخی مسئولان کشور  صراحتا در حال نادیده گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند.
 
افراد حاضر در این محفل که دلایل علمی و تخصصی خود و در تطابق با متن این لایحه را هم بیان کردند، حکم نفی سبیل مطرح شده در قرآن را هم از دلایل اصلی خود دانستند و لایحه مذکور را در تناقض با ا ین حکم الهی اعلام کردند
 
آن‌ها در تشریح بیشتر تناقض لوای FATF با حکم نفی سبیل بیان کردند: چه لزومی دارد که برای مثال تمام تراکنش‌‌های مالی کشور در دست بیگانگان قرار گیرد؟
 
دانشجویان در این تجمع همچنین درباره دلایل علمی خود، گفتند: تصویب این لوایح به معنای واقعی، خود تحریمی ما را در بردارد و آن بدین معنی است که اگر دستورات آن‌ها اجرا شود با درخواست کشورهای دیگر باید اطلاعات اقتصادی شرکت‌های پوششی را به آنان ارائه دهیم و از آن طریق آمریکا دست به شناسایی و تحریم ما می‌زند.
 
در ادامه این تجمع مردمی که همزمان با سالروز اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی(ره) بود، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد از وعاظ یزد به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
وی با تفسیر آیات قرآن و تطابق آن با وضعیت امروز به ویژه لوایح استعماری، به بیان نکات مهمی پرداخت.
 
تحصن کنندگان اعلام داشتند در راستای انجام وظیفه انقلابی خود  و حمایت و اطاعت از ولایت فقیه در مسجد ملااسماعیل یزد به تجمع خود ادامه می‌دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..