غایبان معترضان تعرفه عوارض/با پول شورا نمی‌شودبرای مردم گوشت خرید

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد گفت: ساعت‌ها برای تصویب تعرفه عوارض در کمیسیون تلفیق بودجه شورا وقت گذاشته شده و اعضایی که حتی ۵ دقیقه در این جلسات شرکت نکردند، اکنون معترضند.

به گزارش یزدی نیوز ونوس عامری  در نشستی خبری اظهار داشت: امسال لازم بود تمام بخش‌های تعرفه برای تصویب تعرفه عوارض دیده می‌شد و همین اتفاق نیز افتاد و ساعت‌ها کار شد و در نهایت جمع‌بندی آن در صحن علنی شورا اعلام و تصویب شد و طبیعی است که اعضای معترض، تنها در یک جلسه جمع‌بندی نتوانند از این تعرفه اطلاعات درست کسب کنند.

 
وی با اشاره به اینکه چهار عضو شورای شهر که به این تعرفه معترض هستند و اطلاعات نادرست به مردم ارائه می دهند، بر اساس لیست حضور و غیاب و به رغم تاکیدات مکرر در جلسات صحن علنی برای شرکت در جلسات کمیسیون تلفیق، حتی پنج دقیقه نیز در جلسات شرکت نکردند و اکنون با برداشت یک‌سری کلیات از تعرفه عوارض، نامه اعتراض نوشته‌اند.
 
عامری عنوان کرد: در جلساتی که ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شد و اعضای شورای حتی ریالی بابت این جلسات دریافت نمی کنند، تمام شهر دوباره قیمت گذاری و تفاوت‌ها مشخص شد و معتقدیم اگر این تفاوت‌ها مشخص نمی‌شد، تبعیض اتفاق می‌افتاد.
 
وی تصریح کرد: ما اجازه داریم ۱۸ تا ۲۱ درصد به بدهی‌های عوارض مردم اضافه کنیم اما ما برای سه سال، تنها هشت درصد در نظر گرفتیم در حالی که گفته شده افزایش عوارض ۲۴ درصد است در حالی که اینگونه نیست و ارائه این اطلاعات ناشی از ناآگاهی است و صحیح این است که این عوارض برای سه سال تدوین شده و هر سال هشت درصد افزایش دارد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای افرادی که با اخذ پروانه از شهرداری اقدام به ساخت و ساز می کنند، انواع تخفیف‌ها و معافیت‌ها را در نظر گرفته ایم و سختگیری های ما برای کسانی است که تخلف می کنند.
 
وی تصریح کرد: شهر ما دارد به یک زاغه بزرگ تبدیل می شود و در این شرایط لازم است شهر را به نحوی اداره کنیم که مهاجران با سطوح فرهنگی و زندگی بالاتر به یزد بیایند.
 
عامری تاکید کرد: تعرفه عوارض حتی کوچه به کوچه و خیابان به خیابان بر اساس قیمت های هر منطقه استخراج شده و میانگین افزایش تعرفه نسبت به سال قبل ۱۵ درصد است و افزایش تعرفه عوارض در یزد حتی از ابرکوه و اردکان نیز کمتر است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم شناخت کافی برخی اعضای شورا از قوانین و روند کار، اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار می گیرد و این در حالی است که سه تن از چهار عضوی که به تعرفه اعتراض دارند، سابقه بیش از یک دوره عضویت در شورای شهر را دارند.
 
عامری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عده ای که می‌گویند مردم پول خرید گوشت ندارند و شما سمپوزیوم برگزار می‌کنید، افزود: این چه حرفی است، مگر با پول شورا می شود برای مردم گوشت خرید، مگر در دوره های قبل که سمپوزیوم و برنامه هایی فرهنگی به نفع گردشگری شهر یزد برگزار نشد، با پولش برای مردم گوشت خریدند.
 
وی تاکید کرد: همه ما باید یاد بگیریم که با مردم صادق باشیم و به آنها راست بگوییم نه اینکه روی حساسیت‌های آنها دست بگذاریم و ناآگاهی و نابلدی خود را مخفی کنیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..