استاندار یزد:

اطلاع رسانی اجتماعی نسبت به کمبود و مدیریت منابع آب/ برنامه ریزی مشترک استان های هم جوار در حوزه آبریز ضرورت دارد

«محمدعلی طالبی» با تاکید بر اطلاع رسانی اجتماعی نسبت به کمبود و مدیریت آب بیان کرد:برنامه ریزی مشترک استان های هم جوار در حوزه آبریز با هدف تعادل بخشی به برداشت از منابع ضرورت دارد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در شورای حفاظت از منابع آب استان و کارگروه سازگاری با کم آبی ضمن ابراز خرسندی از نزول بارش رحمت الهی گفت:امیدواریم این بارش ادامه داشته باشد و بخشی از خشکسالی های پی در پی استان جبران شود.

«محمدعلی طالبی» افزود:با توجه به بارندگی های صورت گرفته اما  هنوز نسبت به متوسط بلند مدت ۲۰ درصد کمبود وجود دارد و بنابراین تمام  برنامه هایی که در حوزه حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی  وجود دارد با قدرت ادامه پیدا کند.
طالبی بیان کرد: در حوزه مدیریت آب برنامه های خوبی در بعد استراتژیک و راهبردی وجود دارد اما باید پیگیری و عزم مشترکی  نیز  بین همه دستگاه های مرتبط برای عملیاتی سازی این برنامه ها  شکل گیرد تا بتوان برخی موانع پیش رو را با تعامل و همفکری از میان برداشت.
وی با اشاره به وجود رویکرد مناسب در کاهش مصرف آب برای تمام بخش ها اظهار داشت: موضوعات حوزه آب ریز به ویژه در شهرستان های خاتم و ابرکوه نیازمند توجه بیشتر است و ضروریست علاوه بر برنامه ریزی مشترک استان های هم جوار در این زمینه، از سوی وزارت نیرو نیز تدبیری موثر ارائه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: نظرسنجی و گزارش انجام شده  از سوی جهاد دانشگاهی با موضوع آب نشان می دهد مردم آشنایی و اطلاع  چندانی از فعالیت ها و اقدامات  در حوزه مدیریت مصرف و انتقال آب ندارند.
طالبی یادآور شد: مباحث و موضوعات کارشناسی، مصوبات و اقدامات باید به نوعی موثر در جامعه اطلاع رسانی و منتقل شود تا مردم در جریان وضعیت موجود و برنامه های در دست اقدام قرار گیرند و حس کم آبی و بی آبی به عمق جامعه برسد.
استاندار یزد گفت:یکی از برنامه های خوب اجرای طرح سپاس آب است که  به معرفی مشترکان کم مصرف و  برتر  می پردازد و از سوی دیگر باید برنامه های بازدارنده و ظرفیت های قانونی نیز برای مشترکین پر مصرف در بخش های مختلف اعمال شود.
طالبی اظهار داشت: موضوع روان آب ها  نیز  نیازمند مدیریت محلی و همکاری فی مابین شهرستان هاست و شوراهای شهر و روستا و فرمانداران  می توانند این موضوع را در کنار یکدیگر مدیریت کنند و اگر لازم به نظرات کارشناسی و تسهیل شرایط بود دستگاه های اجرایی تخصصی نیز ورود پیدا کنند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..