رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز ابراهیم صالحی  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز یکی از اصلی‌ترین دلایل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نداشتن مهارت‌های کافی است، اظهار داشت: خوشبختانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر با چنین مشکلی مواجه هستند و تقریبا عمده فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

 
وی با اینکه در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هستند، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بزرگترین دانشگاه‌های کشور به‌شمار می‌رود و در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.
 
صالحی ادامه داد: البته میزان پذیرش دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر بود اما امسال به دلیل به دلیل تغییرات ایجاد شده در کنکور، تعداد دانشجویان کاهش یافت.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۵۲ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور ویژه بانوان است، عنوان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان خانم این دانشگاه به دلیل اینکه رشته‌ها متناسب با آنها در نظر گرفته شده، اکنون در مشاغل خانگی به درآمدزایی پرداخته‌اند.
 
صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ رشته کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی در این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: به جای اینکه آموزش‌های عالی در کشور به این میزان رشد کند باید از گذشته بحث آموزش‌های فنی بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت تا بیکاری به این صورت گسترده نمی‌شد.
 
وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما، نیازسنجی در بحث پذیرش دانشجو است و تلاش می‌کنیم پذیرش دانشجویان بر اساس نیازهای جامعه صورت گیرد تا در زمان فارغ التحصیلی آنها با معضل فارغ التحصیلان بیکار مواجه نشویم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..