۱۶۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی یزد پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه بیمه سلامت یزد امسال ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت کرد از پرداخت تمام مطالبات مراکز درمانی یزد در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در نشست خبری با اشاره به اینکه سیر پیشرفت در حوزه بیمه سلامت بسیار سریع بود اظهار داشت: تا قبل از سال ۷۴، تنها کارگران و کارمندان تحت پوشش بیمه درمان بودند و هر شخصی از دیگر اقشار قصد بیمه شدن داشت هیچ دستگاهی به عنوان متولی این امر وجود نداشت.

 
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل بیمه سلامت همه اقشار جامعه می‌توانند از بیمه درمان استفاده کنند و حتی اتباع خارجی که به هر دلیلی در ایران زندگی می‌کنند، می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت استان یزد ۳۵۰ هزار نفر است ادامه داد: تشکیل صندوق یبمه همگانی سبب شده که الان در یزد ۸۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند و می‌توانند مانند سایر بیمه شدگان خدمت دریافت کنند.
 
 
دریجانی ادامه داد: امسال و تا پایان دی ماه، نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان یزد هزینه شده که این میزان حدود دو برابر بودجه عمرانی کل استان است.
 
وی با اشاره به اینکه خدمات پزشکی و سلامت حال حاضر کشور نسبت به قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست تصریح کرد: کل بدهی‌های سال ۹۶ را به صورت کامل پرداخت کردیم و بدهی‌های امسال هم برای بیمارستان‌های خصوصی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تا شهریور و درمانگاه ها تا مرداد پرداخت شده است.
 
دریجانی با بیان اینکه الان بیش از ۱۵۰۰ موسسه تشخیصی درمانی به صورت مستقیم با ما قرارداد دارند گفت: در مجموع این مراکز، بیش از دو هزار پزشک، مرکز درمانی، آزمایشگاه، بیمارستان و درمانگاه طرف قرارداد این مرکز هستند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: الان نزدیک به ۴۰ درصد از ‌هزینه‌های درمانی استان یزد مربوط به استان‌های دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان استان در حوزه‌های عمومی، تخصص و فوق تخصص از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است گفت: به ویژه در حوزه پزشکان عمومی وضعیت یزد بسیار خوب است.
 
دریجانی گفت: بحث پزشک خانواده از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است و تمام افراد جامعه باید یک پزشک را به عنوان معتمد خود انتخاب کرده و اولین سودی که برای آنها دارد، کاهش هزینه‌های درمانی است.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: ۵۹ مرکز بهداشتی در روستاهای استان یزد فعالیت دارند که بیش از ۷۰ پزشک، ۵۹ داروخانه، بیش از ۶۰ ماما و تعداد قابل توجهی نیرو و امکانات درمانی در این مراکز فعالیت می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از آیتم‌ها و مولفه‌های اصلی و تاثیرگذار در سلامت مردم روستایی استان همین مراکز هستند و مردم روستاها خدمات بسیار خوبی در این مراکز دریافت می‌کنند.
 
دریجانی ادامه داد: شاخص شیوع دیابت در روستاهای یزد ۴ و در شهرها ۱۴ درصد است گفت: یکی از دلایل این موضوع را می توان حضور همین پزشکان و توجه به پزشک خانواده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از خدمات بیمه سلامت استان یزد به صورت الکترونیک انجام می‌شود گفت: اقدامات لازم برای الکترونیک شدن پرونده‌های بیمارستانی استان صورت گرفته و در برنامه‌ریزی استان اجرای این پروژه تا پایان سال است.
 
وی تصریح کرد: حذف دفترچه حداقل در یکی از شهرستان‌های استان یکی دیگر از اقداماتی است که باید تا پایان امسال انجام شود که ویزیت توسط پزشک به صورت الکترونیکی انجام شود.
 
دریجانی با اشاره به اینکه چندین سال این اداره به عنوان اداره برتر در حوزه رضایت ارباب رجوع معرفی شده ادامه داد: در حال حاضر سامانه تلفنی ۱۵۶۶ برای پاسخگویی به مردم در نظر گرفته شده و به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و انتقادات مردم هستیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..