استاندار یزد در شورای اداری شهرستان میبد:

امروز هیچ جهادی بالاتر از گام نهادن در عرصه اشتغال نیست/ انقلاب اسلامی منشا جوشش سرمایه های اجتماعی

استاندار یزد انقلاب اسلامی را منشا جوشش سرمایه های اجتماعی در کشور دانست و با تاکید بر اهمیت روحیه بالای مشارکت در شهرستان میبد گفت: امروز هیچ جهادی بالاتر از گام نهادن در عرصه اشتغال نیست.

به گزارش یزدی نیوزشورای اداری شهرستان میبد با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد، «کمال دهقانی» نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، «حسین فلاح» فرماندار میبد،«عباس حیدری» مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار یزد بیان کرد: سرمایه اجتماعی بالا یکی از مهمترین ویژگی های شهرستان میبد و  از دستاوردهای مهم انقلاب محسوب می شود زیرا انقلاب اسلامی جوشش سرمایه اجتماعی در کشور بود  که  در این دوران به یک باره شکل گرفت و  تا سالهای سال در اوج  باقی ماند.
«محمدعلی طالبی» افزود:وجود سرمایه اجتماعی برآمده از انقلاب، کشور را از بحران های ابتدایی این دوران عبور داد و بهترین پشتوانه در زمان دفاع مقدس بود و بعد از آن نیز زمینه تحمل، مدارا و مقاومت در برابر انواع و اقسام توطئه های دشمنان در طول این چهل سال را فراهم ساخت.
طالبی ادامه داد:توطئه های متعددی از جمله تحریم های ظالمانه به وجود  آمدو دشمنان سعی کردند با ابزار تحریم و اعمال فشار به کشور ما را از ادامه مسیر باز دارند اما  همین سرمایه های اجتماعی که مهمترین عنصر آن اعتماد به نظام و باور مردمی است، توانست کشور را  با اقتدار حفظ کند.
وی خاطرنشان کرد:اما در تلاش های دشمن و نوع جدید تحریم ها،سرمایه اجتماعی هدف قرار داده شده است و با  اعمال فشار اقتصادی سعی دارند جامعه را عاری از اعتماد ساخته  و در ضعف سرمایه های مردمی به اهداف شوم خویش دست یابند.
 
 
*  افزایش اعتماد و تقویت امید نسبت به آینده مهمترین وظیفه و مسئولیتی همگانی است
 
 
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت امروز مهمترین وظیفه و مسئولیت همه ما افزایش اعتماد و تقویت امید جامعه نسبت به آینده است و  بدانیم اگر در مسیری قدم برداریم که حرف و عمل ما موجب نا امیدی مردم شود ،دقیقا در زمینی بازی می کنیم که دشمن فراهم ساخته است.
طالبی افزود: بنابراین باید مبتنی بر این الگو و  همانگونه که انقلاب با اتکا به وحدت و انسجام جامعه پیروز شد، با بهره گیری از سرمایه اجتماعی موانع را پشت سر گذاشته و با تکیه بر ارتقای اعتماد و افزایش امید از مشکلات عبور کنیم.
استاندار یزد بیان کرد: اگر چه میراث دار مشکلات بزرگی هستیم که در طول سال های گذشته بر کشور تحمیل شده اما در عین حال می توانیم امیدمان را نسبت به آینده و شرایط پیش رو زنده نگه داریم و با جدیت در عرصه های مختلف و خدمت صادقانه به مردم قدم برداریم.
وی با تاکید بر پیگیری و همفکری برای حل مشکلات و دغدغه های شهرستان میبد اظهار داشت: زمینه سازی برای رونق اشتغال و  تقویت سرمایه گذاری از  اولویت های مهم  در استان محسوب می شود و  در این مسیر باید از  همه ظرفیت های قانونی استفاده شود.
طالبی یادآور شد:از مسئولان شهرستان و سرمایه گذارانی که در بخش خصوصی فعال هستند می خواهیم که موانع پیش روی فعالیت های اقتصادی و حوزه اشتغال را  ارائه کنند تا اگر مواردی از دستورالعمل ها برای تسهیل شرایط نیازمند اصلاح است در سطح ملی پیگیری شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: همه دستگاه ها و سازمان های اداری استان موظف هستند که در موضوع سرمایه گذاری و اشتغال بدون هر گونه محدودیتی فعالیت کنند زیرا  امروز هیچ جهادی بالاتر از گام نهادن در عرصه اشتغال و سرمایه گذاری نیست.
استاندار یزد در پایان گفت:مردم میبد از روحیه مشارکت بسیار خوبی در امور  مختلف برخوردارند و خیرین میبدی قدم های بسیار بزرگی برای توسعه شهرستان برداشته اند که این امر متاثر از  اعتماد به مسئولان و به میدان آمدن  با سرمایه و توان خود برای تعالی شهرستان و استان  است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..