ماهانه ۱۲۰۰ عمل جراحی در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام می‌شود

رئیس بیمارستان شهید رهنمون یزد با اشاره به ۳۸۲ تخت موجود در این بیمارستان گفت: در این بیمارستان ۱۷ بخش تخصصی و فوق تخصص برای درمان بیماران مشغول به کار هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین دهقانی  در نشست خبری که به مناسب چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه قبل از انقلاب این بیمارستان با نام بهداری پهلوی و ۶۲ تخت به مردم ارائه خدمات می‌داد اضهار داشت: امروزه این بیمارستان به یک بیمارستان آموزشی، پژوهشی، تخصصی و فوق تخصص در استان یزد تبدیل شده است.

 
رئیس بیمارستان شهید رهنمون یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر در این بیمارستان ۳۸۲ تخت برای درمان بیماران موجود است افزود: در زمان قبل از انقلاب، ۸ پزشک متخصص و عمومی در این مرکز به درمان بیماران می‌پرداختند که امروزه این رقم به ۱۴۵ نفر رسیده است.
 
وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته خاطرنشان کرد: در این بیمارستان ۱۷ بخش تخصصی و فوق تخصصی مشغول به کار هستند که در روز های قبل از انقلاب ۵۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شد که امروزه به ۱۲۰۰ عمل جراحی در ماه افزایش یافته است.
 
دهقانی با بیان اینکه فضای درمانی این بیمارستان ۴۴ هزار متر مربع است گفت: این بیمارستان مجهز به اورژانس هوایی است که در بخش انتهایی بیمارستان قرار دارد و با هماهنگی‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ انجام می‌شود بیمار به محض رسیدن به بیمارستان مستقیم به اتاق عمل هدایت می‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه بیمارستان شهید رهنمون به عنوان تنها مرکز طب کار در استان یزد شناخته می‌شود خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها مرکزی است که به مراجعه کنندگان خدماتی در زمینه شناسایی بیماری‌های شغلی و آموزش‌های لازم با حضور استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه انجام می‌شود.
 
رئیس بیمارستان شهید رهنمون یزد با اشاره به اداره ۸۰ درصد از بخش‌های بیمارستان توسط هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: بخش‌هایی نظیر اورژانس، آزمایشگاه، پاتولوژی و بخش‌های مختلف درمانی با نظارت هیئت علمی دانشگاه پوشش داده می‌شود.
 
وی به امکانات آموزشی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقاتی تروما، برگزاری کلاس‌های آموزشی، کلاس‌های آموزشی وی آی پی برای کارهای مهارتی دانشجویان، سالن رایانه، کتاب خانه، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر و باز آموزی دانشجویان از جمله امکانات آموزشی این مرکز خدماتی است.
 
دهقانی ادامه داد: در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان که دو بخش آی سی یو و سی سی یو را در بر می‌گیرد هرکدام از بخش‌ها مجهز به ۱۰ تخت هستند و این بخش‌ها با ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی فعالیت می‌کنند.
 
رئیس بیمارستان شهید رهنمون با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در ماه به اورژانس این بیماریستان مراجعه می‌کنند گفت: در این بین ماهانه ۴ تا ۵ هزار پرونده برای بیماران تشکیل و بستری می‌شوند و این اورژانس مجهز به ۲۸ تخت و ۴ تخت ایزوله است.
 
دهقانی با بیان اینکه این بیمارستان ۸ اتاق عمل مجهز دارد اضهار داشت: خون ریزی مغزی و شکستگی ستون فقرات گردنی، کمری و شکستگی‌های اندام‌ها عمل‌های شایعی هستند که در این بیمارستان انجام و به صورت میانگین ماهانه بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ نفر عمل جراحی در این بیمارستان داریم.
 
وی از گسترش این بیمارستان خبر داد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه ساخت بیمارستان جدید شهید دکتر رهنمون است که به دلیل کمبود منابع با مشکلاتی مواجه هستیم و اگر تزریقات مالی انجام شود وضع بهتری خواهیم داشت و درصد رضایت مندی بیماران هم افزایش پیدا می‌کند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..